Estils 16/06/2017

Pros i contres d’estar present a TripAdvisor

Alguns restauradors opinen que aquesta plataforma 'online' els ha beneficiat, mentre que altres consideren que és poc fiable i confon al client

Trinitat Gilbert
2 min
La xef Iolanda Bustos al seu restaurant La Calèndula

Barcelona“He rebut correus de TripAdvisor en els quals em proposaven pagar per aconseguir situar el meu restaurant en una bona posició dins aquesta plataforma”, explica Sergi de Meià, xef del restaurant homònim de Barcelona, que posa en dubte la fiabilitat d’aquesta plataforma online. No és l’únic cuiner que s’ha trobat amb aquesta situació. També assegura que ha rebut correus d’aquest tipus la xef Iolanda Bustos, del restaurant i hotel La Calèndula, a Regencós (Baix Empordà). El que la plataforma online proposa exactament a aquests cuiners és adquirir el servei premium i amb el qual et garanteixen una bona posició a la xarxa i més visites. Tot i així, des de TripAdvisor asseguren que els restaurants només escalen posicions segons la quantitat de missatges favorables.

Per la seva banda, el cuiner Iker Erauzkin, del restaurant Uma de Barcelona, confessa que per a ell estar present en aquesta plataforma és positiu, ja que li ha generat un augment de reserves molt important. “El nostre restaurant ha estat durant tres anys el número 1 a la llista de TripAdvisor i ho hem notat molt. Una gran part dels clients entraven gràcies a aquesta plataforma”, explica el cuiner. Ara fa tres mesos que aquest restaurant ha perdut la posició però les reserves encara continuen actives.

Se’n fa un mal ús?

Erauzkin assegura que, per a un restaurant, aparèixer en qualsevol llista digital sempre és publicitat. “Abans els restaurants havíem de pagar per anunciar-nos en els diaris i així donar-nos a conèixer, i ara ja no cal”. Ara bé, “feta la llei, feta la trampa”, diu el cuiner, que considera que hi ha persones que fan un mal ús de plataformes com TripAdvisor. “No crec que aquesta plataforma online sigui negativa per ella mateixa, però sempre hi ha qui fa mal ús de les eines digitals i qui té ganes de fer mal. Abans qui volia fer mal als restaurants trucava als inspectors de sanitat o de treball per fer denúncies falses”, diu el cuiner. Ara, en canvi, “entren a TripAdvisor i escriuen comentaris falsos”.

Qui es va trobar amb un comentari suposadament fals, que va aconseguir que traguessin, és Sergi de Meià. “Era fals perquè la persona que va escriure el comentari no havia vingut al restaurant. Ho vam saber perquè assenyalava plats que no tenim a la carta”. El cuiner va trucar a TripAdvisor diverses vegades fins que va aconseguir que eliminessin el comentari. “Després vaig saber que el comentari provenia d’un altre restaurador”, afirma el xef, que ja fa temps que es pregunta per què hi ha un TripAdvisor per valorar els restaurants i no per valorar altres negocis. De fet, De Meià explica que, com a protesta, juntament amb un grup de cuiners de l’Eixample i altres restauradors, van estar a punt de tirar endavant un TripAdvisor paral·lel per valorar els comensals. “Els restauradors escriuríem quins clients ens semblen bons i quins no”, explica. Finalment, però, no van tirar endavant el projecte.

stats