Estils 26/01/2016

Quan pentinar-se és un plaer

El moviment ‘slow’ arriba a les perruqueries i converteix l’acte de tallar-se els cabells en una experiència per a tots els sentits

Berta Vilanova
4 min
Quan pentinar-se és un plaer

BarcelonaPosats a fer-nos un canvi de look, per què no anem a una perruqueria on, a més de tallar-nos els cabells i pentinar-nos, puguem prendre un te, escoltar música, veure una exposició i, en definitiva, relaxar-nos i passar una bona estona? En els últims anys, diversos estilistes de tot el món han apostat per un nou concepte de perruqueria que ofereix als clients aquestes possibilitats i moltes més, en un entorn actual i acollidor. Una experiència que va molt més enllà del simple fet d’arreglar-se els cabells.

En els últims mesos a Barcelona s’han obert moltes perruqueries i salons de bellesa amb aquesta filosofia, que alguns han batejat com a slow hair. “El moviment slow defineix molt bé aquesta tendència. Un tipus de perruqueria més pausada, conscient i personalitzada, en què el procés és tan important com el resultat”, expliquen els germans Miquel i Alexis Ferrer, encarregats d’Anna Ferrer, una cadena de perruqueries de Sabadell que l’octubre passat va obrir el seu primer local a Barcelona. “Volíem que el nou espai fos una perruqueria diferent, on els clients es poguessin sentir relaxats i còmodes i que, al mateix temps, els generés sensacions”, explica l’Alexis, estilista i també component de l’equip creatiu de la marca Wella.

“Sovint trobem una fotografia en una revista i diem al perruquer: «Vull això». Ho volem tot instantani -comenta el Miquel-. Nosaltres proposem una manera de treballar diferent. No només volem obtenir un bon resultat en el moment, sinó que també és important que el tall o el pentinat duri el màxim de temps possible. Això no es pot fer en deu minuts”. Segons aquest professional, és necessari parlar amb el client i fer un diagnòstic dels seus cabells per conèixer les necessitats que té. “El que fem és dissenyar alguna cosa especial per a cada client, i per això l’hem de conèixer i establir un ambient de confiança”, diu el Miquel. A més de la feina acurada que fan a la perruqueria, també intenten educar el client perquè sàpiga com cuidar-se els cabells i fer-se diversos pentinats a casa.

En aquest local, situat a Travessera de Gràcia, s’hi respira art per tot arreu. Petites exposicions temporals i mostres d’artistes o artesans el decoren. Fins i tot hi trobem alguna imatge del treball creatiu que fan els estilistes i perruquers d’Anna Ferrer per dur a terme les diverses col·leccions. “Estem en contacte constant amb les diferents disciplines artístiques. A vegades ens inspira més anar a una exposició que a un certamen de perruqueria. Dediquem molt temps a pensar i a dissenyar”, diu l’Alexis, que sovint fa paral·lelismes amb la gastronomia, un dels àmbits que els han influenciat més. “Els cuiners abans estaven com ara estem els perruquers, o pitjor, però als anys 80 van fer un gran pas, i gràcies a això ara coneixem el nom d’alguns. La idea de l’ slow hair és ser el Ferran Adrià de la perruqueria”.

Una de les clientes fidels d’Anna Ferrer, la Maria de Vallibana, assegura que el que li agrada més d’aquest lloc és el tracte personalitzat i la creativitat que s’hi respira. “Quan et tallen els cabells o et pentinen, estan creant alguna cosa per a tu. És com si estiguessis en una performance ”, diu De Vallibana, i comenta que li sembla un lloc molt inspirador. “Sovint surto d’aquí amb alguna nova idea de projecte al cap. No es tracta d’anar a la perruqueria només per estar més guapa, sinó per cuidar-te, trobar aquell tall que et fa sentir bé, que s’adapta al teu estil de vida i que t’ajuda a ser tu mateixa”.

Els locals banyats de creativitat amb dissenys d’última moda són molt típics d’aquesta nova tendència. El Salon Toro, de passeig de Gràcia, que també va obrir l’any passat, n’és un altre exemple. Una petita casa amb espais diferents on, mentre et tallen els cabells, t’ofereixen un te -a escollir entre cinc tipus diferents- i un repertori de galetes per acompanyar la beguda. El més impressionant del lloc, però, és un petit jardí bucòlic on pots passejar, relaxar-te, prendre alguna cosa i, fins i tot, dinar. “Ara la gent ja no és tan assídua als salons de bellesa, i creiem que és bona idea que quan decideixen venir es trobin amb una experiència completa”, explica José Toro, encarregat d’aquesta perruqueria. “Per crear aquest nou espai vaig agafar referents de grans ciutats com Londres, París o Nova York, on des de fa anys es poden trobar salons en els quals es pot prendre una copa, menjar, comprar roba o discos, etcètera, i la gent s’hi passa hores”. Segons aquest professional, les xarxes socials tenen un paper fonamental en aquest tipus de negoci. “La majoria de clients ens coneixen a través d’Instagram. Cal mostrar-se contínuament. La gent vol veure fotos, imatges del que fas”, diu Toro.

Sentir-te com a casa

“Podem tenir un local molt bonic, però si a dins no hi ha uns bons professionals, la gent entrarà una vegada i ja no tornarà”, diu Vicky Torres, que juntament amb el seu soci, Jaume Soler, va obrir fa un any el centre BO (Beauty Obsession). L’aparador, que canvia cada temporada, crida l’atenció dels que passen per davant d’aquest saló de bellesa. Però un cop dins, encara hi ha més sorpreses. Un disseny d’allò més acurat i tot d’objectes exposats que els clients poden comprar. “El disseny vol ser un reflex de la nostra manera de treballar. Volem ser punters en tendència però a la vegada trobar què és el que li va millor a cadascú, tenint en compte el seu estil”, diu Torres, que considera que el més important és crear un ambient de confiança, on el client es pugui sentir com a casa seva.

La sala d’espera -amb sofàs, objectes exposats i una taula on pots treballar o prendre alguna cosa- aconsegueix ràpidament aquest objectiu. “Volem que el client se senti cuidat, s’hi trobi a gust i surti content amb el resultat -diu Torres-. Crec que ara aquest tipus de perruqueries s’han posat de moda pel ritme de vida accelerat que portem a les grans ciutats. Estem molt ocupats i quan tenim una estona lliure el que volem és que ens cuidin, estar relaxats i gaudir”. Igual que ha passat amb les botigues de moda, slow fashion, o amb la gastronomia, slow food, ara les perruqueries també volen consolidar-se com a espais on la gent pugui anar a oblidar una estona els nervis i l’estrès de la feina i relaxar-se. En definitiva, un lloc per tenir un moment per a tu.

stats