Estils 28/06/2017

Saben quant val aquesta 'bossa de paper'?

És l'última provocació de la firma Balenciaga, actualment sota la direcció creativa del georgià Demna Gvasalia

Ara
2 min
'Bossa de paper' de Balenciaga

BarcelonaDemna Gvasalia porta ja diverses temporades aixecant tota mena de polèmiques pels seus dissenys provocadors, fascinant el públic 'fashionista' i desconcertant completament les persones alienes al sector. Primer ho va fer amb Vetements amb la samarreta de DHL, idèntica a la de l'uniforme de l'empresa de transport però a sobre d'una passarel·la. Després va insistir amb Balenciaga amb la bossa blava d'Ikea, que va reformular lleugerament i va posar a la venda per 1.700 euros. I ara li ha tocat el torn –també a través de Balenciaga– a una bossa de paper amb nanses, que tot i que ja es va veure a la passarel·la quan va presentar la seva col·lecció masculina per a la tardor-hivern 2018/19, no ha sigut fins que n'ha fet una edició exclusiva per a la botiga parisenca Colette que s'ha convertit en un èxit viral. Viral i també comercial, ja que al cap de pocs dies s'han acabat les existències al magatzem.

La 'bossa d'ikea' de Balenciaga

El disseny –un 'tote bag' unisex de color blanc fet amb pell de vedell blanca de primera qualitat, nanses de napa i acabats amb plata– està directament inspirat en les bosses de paper que les botigues de Balenciaga donen als seus clients quan compren alguna cosa. Molt en la línia del director creatiu de la firma, el georgià Demna Gvasalia, aquesta creació eleva al món del luxe objectes provinents de la quotidianitat i elements completament populars molt relacionats amb la vida actual. Una revisió d'aquests nous clàssics que no surt precisament barata. Concretament, la bossa de napa blanca surt per 995 euros.

Gvasalia s'ha convertit en l''enfant terrible' del món de la moda internacional. Estrelles de les xarxes, del cinema i de la música l'elegeixen per a les seves cites més importants. Actualment, el dissenyador, de 36 anys, distribueix el temps entre la firma fundada per Cristóbal Balenciaga i Vetements, la seva pròpia marca, on mostra la seva part més atrevida i fosca.

stats