07/02/2016

Carmena com a Herodes i l’enaltiment del terrorisme

2 min

Després d’haver arruïnat presumptament els Reis a tots els infants madrilenys -recordin el “No t’ho perdonaré mai”-, la premsa afí al PP segueix cisellant la seva construcció de l’alcaldessa Carmena com una espècie d’Herodes modern. Ara han aprofitat un espectacle representat en el decurs del Carnaval. Llegint l’argument de l’obra, resulta evident que no es tractava d’un muntatge per a nens i, de fet, la companyia la té classificada per a adults. La dimissió dels responsables de programació del festival és una mesura justa i proporcionada. Però el delicte d’enaltiment a ETA -amb presó preventiva- es passa de frenada uns quants pobles i desprèn tot l’aire d’una revenja política. Segons la sinopsi que ha transcendit, la polèmica pancarta col·locada en portada per la caverna, on s’hi llegia “Gora Alka-ETA”, apareix quan un policia intenta criminalitzar la protagonista. Aprofitant que està inconscient, li col·loca el rètol a sobre i li fa una fotografia per incriminar-la. De cap manera es pot inferir una defensa de la lluita armada a partir d’aquest passatge. Però això no frena alguns titulars punitius que, oh sorpresa, tenen tots la paraula “Carmena”. Dos exemples: “Els titellaires de Carmena, a la presó per enaltir ETA” ( La Razón ) o “Un jutge a la forca, una monja morta i cartells de ‘Gora Alka-ETA’: l’obra de titelles de Carmena” ( Abc ). Resulta evident que l’alcaldessa no ha contractat aquesta companyia directament, i té altra feina que llegir-se els arguments de les obres que es programen per Carnestoltes. Però la mera menció d’ETA posa tothom a la defensiva i això és aprofitat, políticament i mediàticament: costa de defensar la llibertat d’expressió si els maniqueus de sempre t’acusen aleshores de defensar tu el terrorisme.

stats