26/02/2015

A veure amb què ens faran por aquest cop

2 min

I, pam, dilluns ja som al març. Dies més llargs, caloreta, sensació que hem deixat l’hivern enrere i que s’acosta la primavera... Vaja, bones notícies (bé, per a qui li agradin els dies llargs, la caloreta i la primavera). Però com que l’alegria a la casa del pobre és un bé escàs, ara ve la torna: març també vol dir entrar a la recta final de la campanya de les municipals. I això significa que en el bombardeig electoralista de missatges per fer bullir l’olla ara ja s’hi val tot.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

A la darrera campanya el tema estrella per atiar els instints més primaris va ser la immigració. Ara sembla que ja no serà així. Ha passat el temps i ja no és a l’agenda. Ja no és un “problema”. Ja no ven. Ja no és tema. Ja no preocupa i, per tant, ja no té sentit que cap salvapàtries s’ofereixi per salvar-nos del terrible llop. La immigració ha desaparegut dels mitjans de comunicació i de les enquestes. I, esclar, la pregunta és: ¿ha desaparegut de les enquestes perquè ja no apareix als mitjans o ha desaparegut dels mitjans com a reflex de la realitat que mostren les enquestes? Els que hi entenen ens ho hauran d’explicar, perquè és un fenomen social molt interessant. El que sí que és segur és que els xenòfobs estan tristots. Bé, els xenòfobs i tots aquells que van disfressar-se’n perquè van veure que demonitzar la immigració era una bona oportunitat de pescar llobarros de sis quilos. Ara serà molt bonic observar quin tema triaran per amanir els seus missatges més simples i per fabricar la demagògia més barata i populista. No li nego que jo tinc molta curiositat per veure si em sorprenen.

stats