Publicitat
Publicitat

Rússia

Assange entrevista el líder de Hezbollah des d'una televisió pro-Kremlin

El creador de Wikileaks debuta al canal Russia Today amb una entrevista sobre Síria a Hassan Nasrallah, aliat de Damasc. El show ha rebut crítiques per ser complaent amb el convidat i per pactar les preguntes

Julian Assange, líder de Wikileaks, ha estrenat programa d'entrevistes en una televisió russa pro-Kremlin amb Hassan Nasrallah, líder de Hezbollah com a convidat.

El fundador del portal de filtracions ha debutat com a presentador en una connexió per vídeo conferència –Assange és a Anglaterra sota arrest domiciliari des del 2010 a l'espera que es resolgui el seu recurs contra l'extradició a Suècia en el Tribunal Suprem–. 

Es tracta de la primera entrevista que concedeix el líder del grup xiïta libanès en sis anys, on ha revelat que Hezbollah –aliat de Damasc– ha contactat amb l'oposició siriana "en un intent de fer de mediador i facilitar el diàleg amb el règim dels president Baixar Al-Assad". "Però ells han rebutjat el diàleg", ha assegurat Nasrallah en la primera edició del programa "The World Tomorrow".

Defensa del règim d'Al-Assad

Aquest ha estat el retrat que Nasrallah ha fet de la situació a Síria: "Des del principi tenim un règim que està disposat a fer reformes i preparat pel diàleg. Per altra banda, tenim l'oposició que no està preparada pel diàleg i no vol reformes. Tot el que vol és derrocar el règim i això és un problema".

 El canal encara no ha fet pública la identitat dels propers entrevistats.

Una entrevista pactada

Russia Today és un canal estatal rus que ofereix emissions en anglès, espanyol i àrab, creat per promoure la imatge de Rússia a l'exterior, objectiu pel qual rep finançament directe del Kremlin. Assange havia promès entrevistes amb "pensadors i revolucionaris de tot el món" i havia avançat que rebria moltes crítiques pel caràcter "controvertit" dels personatges. Les crítiques han arribat, però cap d'elles descriu el show com un programa "controvertit". Luke Harding, excorresponsal a Moscou pel diari 'The Guardian', descriu les preguntes com a "complaents i toves" i assegura que havien estat pactades prèviament.



Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT