Publicitat
Publicitat

ESCOLTES TELEFÒNIQUES

Uns SMS mostren una bona entesa amb la directora a Londres de l'imperi mediàtic

Cameron nega haver fet tractes amb Murdoch

El primer ministre britànic, David Cameron, va rebutjar ahir l'acusació -"enganyosa" i "injustificada", segons ell- d'haver donat tracte de favor al magnat mediàtic Rupert Murdoch a canvi del suport electoral dels seus diaris. "La idea de tractes ocults no té cap sentit", va assegurar Cameron, que va declarar davant la comissió presidida pel jutge Brian Leveson que investiga la relació entre la premsa i el poder al Regne Unit, després de l'escàndol de les escoltes telefòniques del News of the World.

Tot i que Cameron va negar que hi hagués cap pacte de sotamà, els mitjans britànics van posar l'accent en uns missatges SMS, revelats ahir, de Rebekah Brooks, aleshores directora general de la divisó britànica de l'imperi Murdoch, a Cameron: "Professionalment, estem junts en això", li deia, i l'animava durant la campanya electoral amb un " Yes he Cam ", que suggeria que tots dos estaven conxorxats.

Durant la seva declaració, Cameron va haver de respondre sobre les principals incògnites de la investigació que ell mateix va engegar l'any passat: ¿tenia massa relació el primer ministre amb els directius i els periodsites de Murdoch implicats en l'escàndol? i, com a conseqüència, ¿les relacions derivaven en connivència o influència entre el grup mediàtic i el poder com indica l'oposició laborista?

Influenciar però res més

"Esclar que volia el suport dels diaris", va dir Cameron en referència a la seva relació amb la premsa després d'assumir el lideratge del Partit Conservador britànic el 2005. Però, segons ell, en cap cas no va intentar aconseguir-ho a través d'un pacte "ni transparent ni obscur" per modelar el sistema mediàtic del seu país al gust de Murdoch.

El primer ministre va assegurar que els diaris, seguint el que feien els seus lectors, van començar a allunyar-se dels conservadors als 90 i ell es va fixar com a objectiu, quan va arribar al lideratge del partit el 2005, que la premsa els tornés a fer cas. Citant 1.400 trobades amb directius i periodistes mediàtics quan era a l'oposició, Cameron va afirmar que havia tingut només 10 entrevistes amb Murdoch, 15 amb el fill del magnat i 18 amb Brooks.

Amb un vestit de color fosc i una camisa blanca, Cameron es va mostrar confiat i serè a l'inici de la seva llarguíssima compareixença, però el seu to es va fer més dur quan van arribar les preguntes sobre la suposada influència que Murdoch va exercir sobre el disseny del marc legal dels mitjans de comunicació al Regne Unit que van fer els conservadors. "Les nostres propostes no ens les dictava ningú", va etzibar Cameron.

La compareixença es va centrar en alguns dels punts més foscos del cas que esquitxen directament l'ara primer ministre: el seu grau d'amistat amb Rebekah Brooks -mà dreta de Murdoch a Londres-, les raons per contractar el periodista del News of the World Andy Coulson com a cap de premsa i la implicació que va tenir quan Murdoch va intentar comprar -sense èxit- la cadena de televisió per satèl·lit més important del Regne Unit.

Més continguts de