Publicitat
Publicitat

CAMPANYA ELECTORAL ALS ESTATS UNITS

Ohio és un dels estats claus en la pugna per la Casa Blanca

Obama escalfa motors abans de la convenció demòcrata

"És possible guanyar sense Ohio", assegura el senador per aquest estat Rob Portman, cap de campanya del republicà Mitt Romney a Ohio. "Però jo no voldria arriscar-m'hi", afegeix. Això explica per què aquest estat ha acollit més actes de campanya electoral que cap altre en els últims tres mesos. Aquesta és una plaça destacada en la cursa pels vots, i és per això que Barack Obama, Mitt Romney i alguns dels seus pesos pesants hi han fet campanya aquest cap de setmana.

Romney segueix Obama frec a frec en les enquestes nacionals, però la història és ben diferent quan es mira el detall en alguns dels estats claus per aconseguir els 270 vots electorals necessaris per a la victòria. En aquests estats, l'avantatge, a la vigília de la convenció demòcrata que està a punt de començar dimarts a Charlotte (Carolina del Nord), és per a Barack Obama. Segons un sondeig publicat la setmana passada pel New York Times i la CBS, el president superava Romney de sis punts per segon mes consecutiu a l'estat d'Ohio.

Per fer-nos una idea de la importància de guanyar en aquest estat només cal tenir present que encara que el 6 de novembre Romney aconseguís la victòria a Florida, Indiana, Iowa, Nevada, Nou Hampshire, Carolina del Nord i Virgínia -tots estats on va guanyar Obama el 2008- no n'hi hauria prou per superar els 18 vots electorals que hi ha en joc a Ohio.

La campanya esdevé aquí un enfrontament clau per a la cursa electoral. És el duel entre l'equip d'Obama, abocat a la mobilització dels votants, contra uns republicans que malden per trepitjar-los els talons confiant que Ohio serà fidel a les seves arrels conservadores.

El vot de l'automoció

"Ohio és un microcosmos en aquesta campanya", reconeix Jim Messina, director de campanya de Barack Obama, que assenyala que la millora de la producció industrial i l'expansió de la indústria de l'automòbil arreu de l'estat permeten al president vendre un missatge en positiu en aquestes terres.

No hi ha cap republicà que hagi arribat a la Casa Blanca sense haver guanyat a Ohio, i aquest precedent preocupa a Romney, que ràpidament ha decidit reforçar el seu equip en aquest estat. El 2008 Barack Obama es va endur Ohio per una diferència de 4 punts.

Pel que fa a la convenció republicana, Mitt Romney va fer una crida als desencantats que havien votat Obama, la seva estratègia apuntava directament cap a aquest estat, on les dones i els votants independents de ciutats com Cleveland, Columbus o Cincinnati són uns dels grups més cobejats.

En els últims tres mesos, l'equip de campanya d'Obama ha gastat 20 milions de dòlars en prop de 40.000 anuncis emesos a l'estat d'Ohio. Romney va gastar, durant el mateix període, més de 8 milions de dòlars per finançar més de 14.000 anuncis, però altres grups de suport al candidat republicà hi han afegit el que faltava fins a arribar a igualar els nivells de la campanya demòcrata

L'economia d'Ohio, amb una potent indústria automobilística i de components, s'ha beneficiat molt del rescat que l'administració Obama va desemborsar per refer aquests sectors productius. L'índex d'atur al juliol era del 7,2%, un punt per sota de la mitjana nacional. I, tot i que l'equip d'Obama no vol pecar de confiat, estan satisfets de veure com els demòcrates van al davant en les enquestes, en un estat que a les eleccions del 2010 es van endur els republicans.

Romney carrega piles

Mentre el president, Barack Obama, i els seus es preparen per a la convenció demòcrata que començarà demà a Charlotte, Carolina del Nord, el seu rival, Mitt Romney, ho aprofitarà per descansar de la campanya i preparar-se a fons per als debats televisius de la tardor, segons han explicat els assessors del republicà. La maquinària electoral, però, seguirà el seu curs. Amb la nominació encara fresca, Romney ha posat en marxa una nova i ben greixada campanya de propaganda als mitjans de comunicació.

Més continguts de