MÓN
Internacional 03/05/2011

Samarretes i tasses per recordar la mort de Bin Laden

En poc més de 24 hores ja s'han posat a la venda molts articles que commemoren amb humor el dia en què els Estats Units van donar caça a l'home més buscat del planeta

David àlvarez
2 min
En 24 hores, milers de samarretes s'han escampat per la xarxa / ZAZZLE.COM

BarcelonaFa poc més de 24 hores que s'ha fet pública la notícia de l'assassinat del terrorista més buscat del món, Ossama bin Laden, però aquest curt marge de temps no és obstacle per a la creativitat dels internautes, que ja han posat en circulació de manera massiva articles relacionats amb la mort del líder d'Al-Qaida. Des de les habituals samarretes i tasses, passant per safates i fins i tot tapes de vàter, els articles porten gravat un missatge per recordar un dia que molts nord-americans consideren històric.

Inscriu-te a la newsletter Internacional El que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

“Obama got Osama” (Obama caça Ossama), “Mission accomplished” (Missió acomplerta), “Game over” (El joc s'ha acabat) o “We got him” (L'hem caçat) són els eslògans que més èxit han tingut a l'hora d'elaborar els productes que es poden trobar a llocs web com redbubble.com, tshirthell.com, cafepress.com i zazzle.com. El mateix dimarts, alguns emprenedors ja van fabricar les seves samarretes per vendre-les a Nova York i a Washington, on moltes persones van celebrar al carrer la mort de Bin Laden.

La majoria d'aquests articles podien adquirir-se per menys de 20 dòlars, tot i que a Texas una botiga oferia samarretes de franc per celebrar l'ocasió. Cafeteries i botigues de molts tipus oferien descomptes amb el mateix motiu, mentre que un quiosc va arribar a vendre diaris a un preu que multiplicava per vint el d'un dia habitual. L'ànsia per guardar un testimoni físic del dia va empènyer molts lectors a comprar-lo igualment. Segons sembla, Bin Laden amenaçava d'enfonsar l'economia americana mentre era viu i ara que és mort està ajudant els americans a obtenir beneficis.

stats