Publicitat
Publicitat

Regne Unit

James Murdoch dimiteix de la presidència de BSkyB

El fill de Rupert Murdoch deixa els seus últims càrrecs al Regne Unit per distanciar-se dels escàndols de les escoltes telefòniques als mitjans de News Corporation. Continuarà, però, al consell d'administració de la cadena de televisió per satèl·lit

James Murdoch ha dimitit aquest dimarts com a president del canal britànic de televisió de pagament BSkyB, participada en un 39% per News Corporation, el conglomerat mediàtic propietat del seu pare, Rupert Murdoch.

En un comunicat ha precisat que deixava el lloc, que ocupava des del desembre del 2007, perquè no volia que la seva presència a la directiva fos un obstacle per a l'empresa. No obstant això, continuarà al consell d'administració de l'empresa amb un càrrec no executiu. Murdoch serà substituït al capdavant de BSkyB per l'actual vicepresident, Nicholas Ferguson.

Murdoch ja va dimitir al febrer com a president de News International, la filial europea de News Corporation i editora dels diaris 'The Sun' i 'The Times' al Regne Unit, enmig de la investigació per les escoltes telefòniques il·legals que afecta els seus rotatius.

Desvincular-se de les escoltes

La marxa de James Murdoch, que s'ocuparà d'altres negocis del grup matriu des de la seu a Nova York, es percep com un intent de distanciar-se dels escàndols que afecten les seves empreses al Regne Unit, on són objecte d'investigacions policials i parlamentàries. Malgrat tot, es preveu que tant ell com el seu pare siguin cridats a declarar aviat davant la comissió presidida pel jutge Brian Leveson, patrocinada pel govern, per investigar els estàndards ètics i les pràctiques il·legals de la premsa britànica.

A més, en breu es publicarà l'informe de la comissió de Cultura i Mitjans de Comunicació del Parlament britànic, davant la qual van comparèixer pare i fill l'any passat, i que s'espera que qüestioni el testimoni de l'hereu, que va negar davant els diputats que tingués coneixement de l'abast de les escoltes en un dels seus diaris, el ja clausurat 'News of the World'.

Investigació en curs

La dimissió de James Murdoch dels seus càrrecs al Regne Unit es produeix després que deu periodistes del tabloide 'The Sun' hagin estat detinguts per presumptes suborns a càrrecs públics. 'News of the World' va ser clausurat per Rupert Murdoch al juliol, després de la detenció de desenes dels seus empleats per suposades escoltes telefòniques il·legals a famosos i persones corrents per obtenir exclusives informatives.

Després de la marxa de News International al febrer, s'esperava que Murdoch abandonés també el seu càrrec directiu a la cadena BSkyB, que News Corporation va intentar infructuosament comprar l'any passat. L'empresari, de 39 anys, ha abandonat també els càrrecs als consells d'administració de la casa britànica de subhastes Sotheby's i de la farmacèutica GlaxoSmithKline.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT