Publicitat
Publicitat

Els moviments del Costa Concordia obliguen a interrompre les tasques de rescat

El moviment constant del creuer naufragat el podria fer caure dins un penya-segat. Les tasques d'investigació segueixen gràcies a un robot teledirigit

Nicola Costagli, professor de Ciències de la Terra a la Universitat de Florència i l'encarregat de seguir l'evolució de la nau ha declarat que la proa del creuer es mou 7 mil·ímetres a l'hora i la proa 15 mil·límetres, fet que ha obligat a suspendre les tasques de rescat. Així i tot, les tasques d'inspecció segueixen gràcies a un robot teledirigit que pot submergir-se fins a 500 metres i enviar a la superfície les imatges que captura. També s'estan utilitzant altres sistemes de detecció com mecanismes acústics que permeten examinar la morfologia del fons marí.

Luca Caril, el portaveu de premsa dels bombers, va explicar que aquest robot s'està utilitzant per verificar els punts on la nau es recolza i per buscar la vintena de persones que encara estan desaparegudes. Ja s'han inspeccionat dues àrees de la nau a la proa i a la popa,, de prop de 10.000 metres quadrats.

Ara l'atenció està centrada en les previsions meteorològiques. La maregassa que està prevista per les pròximes hores fa perillar l'estabilitat del vaixell, que podria caure en dins un penya-segat de prop de 70 metres de profunditat, i dificulta les tasques d'extracció de 2.380 tones de combustible. Si es vessés al mar, provocaria una catàstrofe ambiental. Giglio, l'illa on va naufragar pertany a un dels parcs naturals marins més importants de la Mediterrània. Està previs que avui el govern italià decreti l'estat d'emergència a la zona del naufragi.


Més continguts de