Publicitat
Publicitat

Dígits i andròmines

Així serà Windows Phone 8

Windows Phone 8 és la segona pota de l'estratègia 'tres pantalles i un núvol' d'una empresa disposada a incomodar els seus aliats per controlar tot el seu ecosistema

S etmana intensa per a Microsoft. Dilluns la companyia sorprenia amb la presentació dels tablets Surface amb Windows 8, que produirà pel seu compte, i competirà, d'aquesta manera, amb els fabricants d'ordinadors, que són els seus clients principals. I dimecres presentava la nova generació de Windows Phone, el seu sistema operatiu per a smartphones . Amb aquests dos productes l'empresa demostra que aspira al mateix nivell d'integració que Apple, que deu el seu èxit a la gestió directa dels aparells, el programari, els serveis i el contingut digital.

Windows Phone 8 (WP8) és una evolució de l'actual Windows Phone 7, un sistema operatiu mòbil que ofereix una facilitat d'ús comparable -o fins i tot superior- a la de l'iOS d'Apple, sense pretendre imitar-lo tal com fa l'Android de Google, però que encara no ha assolit el seu nivell de popularitat.

Els responsables de Microsoft destacaven dimecres les 100.000 aplicacions que ja es poden trobar al seu catàleg. Aquesta xifra representa una sisena part de les apps disponibles per a iPhone i un quart de les existents per a Android, però tot i així ja comencen a ser una quantitat més que respectable.

El nou WP8 conserva la pantalla inicial, però ara amb més possibilitats de personalització, amb l'opció d'una tercera mida de finestra més petita. I això no és només qüestió d'estètica: si l'aplicació ha estat ben dissenyada, aquestes finestres estalvien temps, ja que poden mostrar informació que faci innecessari obrir l'aplicació en si. WP8 no només comparteix l'aspecte amb Windows 8, sinó també la major part del codi intern bàsic, cosa que facilita als programadors la creació de programari amb versions per a mòbil, tablet i PC.

Els fabricants de telèfons amb WP8 també tindran més flexibilitat: Microsoft segueix impedint que modifiquin el sistema operatiu, però la nova versió té característiques fins ara inviables. Quatre exemples: és compatible amb processadors multinucli, afegeix dues noves resolucions de pantalla, admet targetes d'ampliació de memòria -en les quals es poden guardar aplicacions a més de dades- i pot accedir a dispositius NFC per transferir informació i per utilitzar el telèfon com a mitjà d'informació i de pagament.

En aquest últim aspecte, Microsoft s'hi ha abocat a fons: WP8 inclou el moneder electrònic Wallet Hub, al qual poden accedir aplicacions externes de targetes de crèdit, fidelització i cupons de descompte. Com el Google Wallet d'Android i més que el Passbook d'iOS 6. En el cas de WP8, però, la seguretat de les dades l'aportarà la targeta SIM de l'operadora de telefonia, i Orange serà la primera que ho durà a terme. També s'hi han incorporat funcions que permeten administrar els mòbils d'empresa com si fossin ordinadors, la qual cosa representa un atac directe al territori de RIM i els seus BlackBerry.

La llista de les novetats principals que aporta WP8 es completa amb l'integració de les funcions de VoIP -telefonia per Internet- de Skype, el servei que Microsoft va comprar fa un any, i la generalització del servei de mapes de Nokia -ara només disponible als Lumia del fabricant finès- als aparells amb WP8 de totes les marques.

WP8 sortirà al mercat abans que s'acabi aquest any i estarà disponible per a telèfons de Nokia, HTC, Samsung, LG i Huawei. Això, si Microsoft no decideix 'fer un Surface' i treu també un smartphone propi, encara que quan ho va intentar ara fa dos anys amb els models Kin, va fracassar estrepitosament i va abandonar només tres mesos més tard.

Tal com passa amb molts mòbils Android i amb els primers iPhones, els telèfons Windows Phone existents no es podran actualitzar a la nova versió WP8. Per a aquests terminals Microsoft ha promès una versió intermèdia del sistema operatiu, anomenada Windows Phone 7.8, que incorporarà algunes de les novetats. És d'esperar que totes dues incloguin, per fi, el català.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT