Publicitat
Publicitat

Alain Afflelou, un patriota espanyol

Tchin-Tchin no és només el nom de la promoció popularitzada per Alain Afflelou -"El segon parell d'ulleres, un euro"-, sinó el so del brindis que devia fer ahir l'òptic francès en comprovar l'efecte immediat de la seva estratègia Campofrío. L'habilíssim empresari -un d'aquests que fa anuncis en persona, com aquell entranyable Manuel Luque, director general de Camp- va anunciar en un comunicat a Facebook que retirava la publicitat del Canal Plus francès, per castigar la cadena pels guinyols sobre el dopatge dels esportistes espanyols. "Comprenc i comparteixo el sentiment de la majoria dels espanyols que se senten molestos amb l'acusació de dopatge feta pels ninots del guinyol cap als seus esportistes", deia el text. Com activats per un ressort, els espanyols van demostrar que, efectivament, els comprèn: de fet, els té ben calats. A Twitter van començar a rajar els agraïments. "Estic amb #alainafflelou, que n'aprenguin els francesos i que els baixin els fums!" O bé: "Encara que no em facin falta, et compraré unes ulleres, #AlainAfflelou, chapeau !" O bé: "A partir d'ara, qualsevol tipus d'ulleres que hagin de comprar els meus amics... a #AlainAfflelou, pel seu gest de bona fe amb Espanya". I més. S'ha de dir que n'hi va haver alguns de més llestos que van veure que darrere del gest hi ha una operació comercial clara. Tan clara, tan intel·ligent i tan legítima com la de Campofrío amb La noria . Una estratègia que sembla que s'ha posat de moda i que rep una ovació popular cada vegada que alguna (gran) empresa la posa en pràctica. De manera infantil, la gent vol creure que aquests anunciants actuen moguts per ideals: en aquest cas, pel curiós patriotisme espanyol d'un francès. I també vol creure que l'operació és una mena de revolta incitada des de baix, pel poble i per al poble, a través de la xarxa. Us felicito fills.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT