Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Amazon: esperant el germà gran

Si es confirmen els rumors, som més a prop de ser un mercat normal: Amazon, la botiga més gran de la xarxa, prepara el seu desembarcament a Espanya per abans de Nadal. L'empresa és present aquí des de l'octubre, quan va comprar l' outlet BuyVip, però la seva implantació amb marca pròpia suposarà un canvi substancial del panorama. L'any passat es van fer a l'Estat 100 milions d'operacions de venda per internet, amb un valor superior als 7.300 milions d'euros, segons la CMT, però més d'un terç van correspondre a serveis turístics, és a dir, no hi va haver moviment de productes físics. A més, gairebé la meitat de les compres es van fer en comerços de l'estranger, cosa que no diu gaire de la competitivitat local. És significatiu que molts dels noms destacats del comerç electrònic de productes físics a l'Estat siguin empreses que fins ara s'han limitat a una cosa tan nostra com agrupar compradors potencials i collar els proveïdors per tal d'obtenir millors condicions, però fa molt poc que disposen d'existències pròpies. Si hem de pervertir l'esperit de la xarxa i mantenir els intermediaris comercials, almenys que tinguin magatzems de debò.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT