Publicitat
Publicitat

COMERÇ ELECTRÒNIC

La botiga 'online' podria obrir una versió per a l'Estat aquest mateix mes

Amazon ultima l'aterratge a Espanya

Amazon ha convocat una roda de premsa a Madrid dimecres vinent que ha disparat els rumors sobre l'obertura d'una versió espanyola. La llibreria més gran del món ja funciona al Regne Unit i França.

Una enigmàtica convocatòria a una roda de premsa ha multiplicat els rumors que corrien des de fa temps a la xarxa, i que apuntaven a l'aterratge d'Amazon a Espanya. Ahir diversos blogs especialitzats ja ho donaven per fet, tot i que l'única certesa que hi ha és un comunicat de la divisió europea d'Amazon que anuncia un acte a càrrec del seu vicepresident Greg Greeley.

Consultada per l'ARA, Hotwire, l'empresa responsable de la comunicació d'Amazon a l'Estat, no ha volgut confirmar ni desmentir els rumors, malgrat que la llibreria més gran del món podria haver arribat ja a un acord amb MRW per la distribució dels seus productes i podria tenir ja personal treballant. Si, amb tot, la roda de premsa de la setmana vinent no fos l'escollida, el desembarcament a Espanya tampoc trigaria gaire més a produir-se.

Claus de l'adveniment

L'arribada del gegant no agafarà per sorpresa el sector, però el seu impacte no deixarà ningú indiferent. A Espanya el comerç electrònic avança i en el primer trimestre del 2011 va generar unes vendes de 2.055 milions d'euros, un 23% més que l'any anterior. El Corte Inglés, Privalia, Fnac, la cadena francesa dedicada als productes electrònics i culturals, o les llibreries La Casa del Libro i La Central tindran un competidor ferotge. Un dels grans al·licients que tenen sobretot els clients d'Amazon als Estats Units, però també en altres països europeus, com el Regne Unit o França, és el cost zero en les despeses d'enviament i uns preus molt competitius. Les especulacions apunten que Amazon també apostarà per la gratuïtat a l'Estat espanyol, amb l'opció d'una tarifa de 3 euros si es vol rebre en 24 hores. Això comportaria que la competència es veiés forçada a millorar les seves tarifes. Fnac, per exemple, ha llançat recentment una promoció en què el consumidor només paga 1 euro de despeses d'enviament per cada comanda.

Malgrat que els rumors diuen que en una primera fase només es podrà comprar material físic, el llibre digital està a l'horitzó. Jeff Bezos presumeix que ven més llibres electrònics que en paper: per cada 110 llibres en paper en col·loca 115 de digitals. Amazon hauria comprat ja estoc en castellà, amb acords amb Random House i Santillana, a més d'altres més petites com Roca Editorial o Libros del Asteroide. De moment, no hi ha rastre d'altres grans empreses com Planeta o Anagrama. Una escassetat d'acords causada per la discussió sobre l'establiment dels preus dels llibres, que podria complicar l'aterratge.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT