Publicitat
Publicitat

NOVES TECNOLOGIES

Tim Cook decepciona en la presentació de la tercera generació de la tauleta, que apareix al mercat sense cap nom específic

Apple dóna per mort el PC amb el seu nou iPad

El conseller delegat d'Apple va presentar ahir el nou iPad, que vol abanderar "l'era post-PC", sense cap nom específic. Com va passar amb l'iPhone 4S, Tim Cook no va esborrar l'ombra de Steve Jobs.

Si Steve Jobs va inaugurar "l'era post-PC" en presentar el primer model d'iPad el 2010, Tim Cook va esforçar-se ahir a donar-la per instaurada i a deixar clar que la companyia mantindrà l'hegemonia. "Tothom es preguntava si podíem millorar l'iPad. Deixeu de preguntar-ho: ho hem fet", va manifestar ahir el conseller delegat d'Apple en la seva segona presentació després de la de l'iPhone 4S de l'any passat. Malgrat haver guanyat desimboltura des d'aquella ocasió, Tim Cook no va satisfer tampoc les altes expectatives que generen arreu del món els esdeveniments d'Apple.

La decepció entorn del nou iPad -finalment ni iPad 3 ni iPad HD, com s'havia especulat- no va trigar a sentir-se a les xarxes socials. "No té cap sentit que no posin cap etiqueta al nou iPad. El de l'any que ve s'haurà de dir l'ultranou iPad... Torna per posar ordre, Steve", va comentar una tuitaire. El fet que la tercera generació de la tauleta electrònica d'Apple s'hagi quedat sense batejar va generar contrarietat i va jugar en contra de l'impacte del producte. Van abundar els internautes que es preguntaven sobre les diferències reals de l'iPad 2 i aquesta nova versió.

Entre les novetats de l'últim iPad destaca una pantalla tàctil de retina d'alta resolució ( retina display ) que tindrà una qualitat d'imatge superior a la "d'una gran pantalla de televisió", segons va destacar Phil Schiller, vicepresident de màrqueting d'Apple i encarregat de presentar-lo. El dispositiu també comptarà amb un processador A5X, més eficaç, i connexió a internet 4G, unes deu vegades més ràpida que l'actual. Una càmera d'alta definició de 5 megapíxels amb estabilitzador d'imatge arrodoneix el conjunt. La sensació general va ser que el nou iPad ha perfeccionat les seves característiques però no suposa una experiència nova en si mateix.

En l'acte, d'hora i mitja de durada, s'hi va trobar a faltar un " one more thing ", aquells anuncis d'última hora amb què Steve Jobs mantenia la tensió viva fins al final. No va resultar suficient en aquest sentit la nova versió d'Apple TV. El dispositiu manté exactament el seu aspecte exterior però incorpora una connexió full HD de 1080 per traslladar el contingut de l'ordinador al televisor, mirar-hi pel·lícules i sèries d'estrena. La interfície gràfica també és completament nova. El preu d'Apple TV es manté invariable, 99 dòlars.

Un guió sense sorpreses

Més enllà que Cook no iguali les aptituds de Steve Jobs com a mestre de cerimònies, el problema va ser de guió: tots els anuncis van ajustar-se a la rumorologia dels dies previs. No hi va haver sorpreses i els pronòstics que ja havien circulat per internet es van complir malgrat l'hermetisme que Apple manté entorn de les seves presentacions. "Tenim una cosa que realment has de veure. I tocar", es podia llegir a la breu invitació que la companyia va enviar a la premsa. Un total de 755 cadires ocupades al Centre per a les Arts Yerba Buena de San Francisco i un centenar més de periodistes que van seguir l'esdeveniment en streaming des de Londres van ser en primer terme l'auditori de la presentació. El gruix dels internautes i usuaris d'Apple no van poder seguir ahir la retransmissió en temps real.

Des del principi de l'acte, el conseller delegat d'Apple va posar l'èmfasi en el triomf dels dispositius "post-PC" enfront dels ordinadors tradicionals. Per defensar aquesta tesi, no va estalviar xifres. Arreu del món ja hi ha més de 315 milions d'aparells que fan servir l'iOS, el sistema operatiu d'Apple, va recordar.

Segons va destacar Cook, Apple ha venut 55 milions d'iPads, l'aparell alternatiu a l'ordinador més consolidat: 15,4 milions d'aquestes vendes corresponen a l'últim trimestre del 2011 i són superiors a les d'Acer ordinadors o HP en aquest període, va exposar.

L'iPad continua sent el favorit dels usuaris, en comparació amb altres dispositius, també d'Apple, que van guanyant terreny. Segons va recordar Cook, durant tot l'any 2011 els usuaris van adquirir 172 milions de terminals d'iPod, iPhone i iPad. Aquesta xifra suposa el 76% dels ingressos totals de la companyia.

Tot i que actualment es ven una tauleta per cada sis ordinadors, la tendència no trigarà a revertir-se, segons nombrosos experts. Només en l'última campanya de Nadal el nombre de tauletes comercialitzades al món van augmentar un 329% respecte de l'any anterior, segons dades de la consultora GFK.

Més continguts de