Publicitat
Publicitat

Apple encara no s'atreveix amb els televisors

A la convenció anual d'Apple hi assisteixen programadors que aspiren a guanyar-se la vida amb les aplicacions per als aparells de la poma, però van molt buscats pels sistemes de la competència. Per això Tim Cook va començar destacant el mercat que suposen els 365 milions d'iPhones i iPads que Apple ha venut fins ara, els 30.000 milions de descàrregues i, sobretot, els 400 milions de clients de l'App Store -cadascun amb el seu número de targeta de crèdit-, que ja s'han gastat en aplicacions més de 7.000 milions de dòlars, el 70% dels quals han estat per als desenvolupadors.

A més de negoci, Apple els promet una feina més senzilla: segons Cook, el 80% dels propietaris dels seus mòbils i tablets els tenen amb la versió més recent, davant del 7% dels usuaris d'Android que han actualitzat els seus dispositius. Primer mastegot del dia adreçat a Google.

El segon va ser la presentació d'un servei de mapes propi d'Apple, que no suposa només l'abandonament de Google Maps, sinó que els creadors d'aplicacions podran adoptar-lo en les seves creacions, amb tot el que això suposa de cara a la publicitat geolocalitzada. Confiem que quan surti, el nomenclàtor dels nostres carrers no arribi castellanitzat com va passar amb Google.

En l'àmbit de les xarxes socials, Twitter segueix integrat en els aparells d'Apple, però ha perdut la posició privilegiada que ocupava: des d'ara també es podrà publicar contingut a Facebook amb la mateixa facilitat. En el renovat iOS 6 també s'ha dedicat atenció a millorar la facilitat d'ús d'una funció cada cop més ignorada dels smartphones : el telèfon.

Les grans absents a San Francisco van ser les aplicacions per a televisors. Aquests aparells només van aparèixer quan es va parlar de la possibilitat de replicar-hi les imatges dels nous Mac. L'Apple de Cook segueix endarrerint el seu assalt definitiu a la pantalla del menjador.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT