Publicitat
Publicitat

Apple guanya la batalla del Flash

Els usuaris d'iPhone i iPad ja poden dormir tranquils. Dijous passat, Adobe va presentar a la fira IBC d'Amsterdam la nova versió del seu Flash Media Server, el programa que fan servir la majoria d'empreses de comunicació i multimèdia per posar el seu contingut audiovisual a l'abast dels internautes... sempre que aquests no siguin usuaris dels dispositius mòbils d'Apple. Des que va aparèixer l'iPhone, una de les limitacions que sempre se li han retret ha estat la incapacitat de veure-hi les mateixes pàgines web que es veuen amb un ordinador, si inclouen vídeos o aplicacions en el llenguatge Flash d'Adobe.

La nova versió ofereix als editors la possibilitat de lliurar dues versions de cada vídeo: la de sempre, que es pot veure amb dispositius compatibles (ordinadors, però també mòbils Android i BlackBerry) o bé una adaptació automàtica del contingut al llenguatge HTML5, que sí que es pot veure amb els terminals d'Apple. És a dir, Adobe ha acabat cedint a la pressió dels seus clients, que no volen renunciar a l'audiència que els ofereixen els clients de l'empresa de la poma.

En realitat, Adobe ha fet tard, ja que la majoria dels editors (des de YouTube fins a les grans cadenes de TV) han acabat creant versions alternatives del seu material per als dispositius Apple. Això sí: se'n beneficiaran els editors més petits, inclosos els que publiquen pornografia. En qualsevol cas, Steve Jobs -si encara està per aquestes coses- deu estar molt satisfet. Fa uns mesos, va publicar una nota en què detallava tots els motius pels quals Apple es negava a fer compatibles amb Flash els seus mòbils, des de la seguretat i el rendiment fins al consum de bateria. El temps i el mercat han acabat donant-li la raó. Irònicament, però, la victòria sobre Adobe arriba quan fa setmanes que el fundador d'Apple ha deixat la direcció de l'empresa.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT