Publicitat
Publicitat

Art Project: Google contra la paradoxa turisticomuseística

Google -qui, si no- ha virtualitzat disset museus del món i ara és possible navegar-hi a través d'internet, i observar alguns dels quadres més famosos de la història. L'aplicació es diu Art Project i utilitza la tecnologia de Google Street View, de manera que l'experiència de caminar pels passadissos encara és galdosa: hi ha culs-de-sac, pintures amb resolucions molt diverses i sales tancades. Però la gran pregunta, com sempre que el gegant nord-americà treu múscul, hauria de ser: i això per què? Què hi guanya, Google? Visites i posicionament, esclar, però tinc els meus dubtes que publicitàriament puguin compensar la inversió que han dut a terme. M'inclino a pensar, en canvi, que Art Project forma part d'una operació pura i dura d'acaparament, adreçada a contrarestar els que intenten imposar la cultura de la compra de continguts a la xarxa. Són dos models que lluiten des de fa anys i Google ens regala de tant en tant aquests cops d'efecte.

Mentrestant, frisaré perquè també hi incloguin museus catalans: serà la manera que molts barcelonins -que no dubtem a fer llargues cues a París, Londres o Nova York- els visitem.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT