Publicitat
Publicitat

CANVIS AL DIAL

És la tercera oferta de la TDT que es reformula aquest 2012

Avui engega Paramount, un nou canal 100% de cinema

Paramount Channel engega el projector aquesta nit. El canal, dedicat íntegrament al cinema, es veurà per la freqüència en què abans hi havia La 10, de manera que no caldrà resintonitzar els aparells.

Paramount Channel comença avui (22.00 h) les emissions amb la pel·lícula El Padrino , aprofitant el quarantè aniversari d'aquest film dirigit per Francis Ford Coppola. El nou canal ocupa la freqüència que utilitzava anteriorment La 10, la fallida oferta de Vocento, que ha llogat el seu espai al dial a Viacom. Es posa així en marxa el segon canal en obert del dial televisiu dedicat íntegrament al cinema, després de la conversió -el 28 de febrer del 2011- de La Sexta 3 en una oferta centrada també només en pel·lícules.

Durant les pròximes setmanes, Paramount Channel cremarà alguns dels grans títols que té per poder promocionar el canal en la seva campanya de llançament. American beauty , Desayuno con diamantes , I.A. Inteligencia artificial , El espantatiburones i les altres dues pel·lícules d'El Padrino donaran el tret de sortida a una corrua de més de 600 títols a l'any, prop de dues estrenes per dia.

El canal es nodrirà en un 50% de les pel·lícules de la mateixa Paramount com a productora. La resta de la programació s'omplirà amb els títols derivats dels acords a què han arribat amb la resta de majors (de moment, ja tenen Warner, TriStar i Sony) i també de produccions independents i espanyoles. Els cinèfils celebraran que els films s'ofereixin també amb l'opció de veure'ls en versió original subtitulada. Tot i que la fórmula es basa en les pel·lícules, la graella tindrà també alguns espais informatius i documentals sobre les estrelles del cinema.

Amb Paramount Channel, Viacom International suma el seu quart canal a Espanya, després de MTV -en obert- i Paramount Comedy i Nickleodeon -en plataformes de pagament-. Els responsables del grup han assegurat que no se superaran els dos talls publicitaris per hora i que seran interrupcions curtes. La intenció és fer que sigui rendible ja durant el primer any de vida del canal, per a la qual cosa necessiten obtenir entre un 1% i un 2% de quota mitjana. La Sexta 3, el seu competidor immediat, ha aconseguit un 1,5% des de l'inici del 2012.

Durant la presentació del canal celebrada a Madrid, els directius de Viacom van voler ressaltar que si estrenaven aquest canal a Espanya era per una confiança en l'evolució del país. "A Espanya, l'aposta de Paramount és tremendament important de cara al futur per la confiança en el seu mercat", explicava el vicepresident executiu Antonio Campo Dall'Orto. "Aquest país està patint un canvi en els mitjans molt innovador en comparació amb d'altres i hi ha una demanda molt forta de cine en televisió, superior a la d'altres llocs".

Un 2012 de canvis al dial

Els primers mesos del 2012 s'estan caracteritzant per una reordenació del catàleg de canals de la TDT. El 12 de gener es va posar en marxa Discovery Max, centrat en els documentals d'acció. El canal ocupa la freqüència que havia emprat anteriorment Veo7. El 9 de gener, tres dies abans, va començar a emetre Energy, l'aposta de Telecinco per un canal dedicat al públic masculí, amb el qual fer la competència a Nitro, d'Antena 3.

Més continguts de