Publicitat
Publicitat

La BBC emetrà esport en directe a través de Facebook

La cadena engega amb la retransmissió de fins a sis partits simultanis del torneig de tennis de Wimbledon i continuarà durant els Jocs Olímpics

La cadena britànica BBC ha començat aquest dijous a emetre a través de Facebook competicions esportives, cosa que suposa l'acord més important pres fins ara entre una xarxa social i un canal de televisió internacional. L'aplicació s'engega amb la retransmissió de fins a sis partits simultanis a través de descàrrega directa del torneig de tennis de Wimbledon, i continuarà durant els Jocs Olímpics de Londres, que se celebren del 27 de juliol al 12 d'agost.

Durant Londres 2012, la cadena pública posarà en marxa 24 emissions en directe simultànies a Facebook, en paral·lel als canals convencionals de televisió. La BBC ha assenyalat que els usuaris podran compartir amb amics informació sobre el que estan veient i comentar les emissions amb altres aficionats a través del xat.

YouTube, també

La cadena nord-americana NBC posarà en marxa un altre servei similar de descàrrega directa de les competicions olímpiques a través de YouTube. La cadena pública britànica –les emissions convencionals no tenen publicitat– ha aclarit que en l'aplicació de Facebook hi haurà anuncis, però la BBC assegura que no se'n beneficiarà.

Sense publicitat

La publicitat es retirarà, però, durant les emissions dels Jocs Olímpics a causa de les restriccions del Comitè Olímpic Internacional. Igual que passa amb el seu servei de televisió a la carta a través d'internet, l'iPlayer, les emissions en directe que volen suprimir no podran ser vistes fora del territori britànic. El director general de BBC News & Knowledge ha explicat que es tracta de crear "una experiència diferent de retransmissió en directe".

Per la seva banda, un portaveu de Facebook ha assenyalat que "veure grans esdeveniments esportius com Wimbledon o els Jocs Olímpics és, de manera natural, una activitat social", i que ara els espectadors del Regne Unit "podran compartir els seus moments preferits amb amics i comentar el que passa en directe".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT