Publicitat
Publicitat

EL FUTUR DE LES MESURES D'AUDIÈNCIA

El Govern ha comunicat als impulsors que retira la seva aportació

El Baròmetre busca alternatives

La Generalitat deixarà d'aportar els dos milions d'euros amb què contribuïa en el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, però els responsables de l'estudi tenen la voluntat de tirar endavant.

El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura té la intenció de continuar endavant malgrat la decisió de la Generalitat de retirar-li el finançament. Dilluns, el Govern va comunicar als responsables de Fundacc, la fundació privada impulsora d'aquest estudi d'audiència, que ha decidit deixar d'aportar els dos milions d'euros amb què hi contribuïa fins ara, adduint com a motiu la retallada pressupostària general.

En contra del que van publicar ahir alguns mitjans, però, la decisió de la Generalitat no suposa necessàriament la desaparició del Baròmetre. Tal com va recordar ahir Fundacc en un comunicat, la decisió sobre el futur de l'estudi d'audiència la prendrà el patronat de la fundació, que es reunirà el 5 de maig per analitzar la nova situació i estudiar possibles alternatives. Els responsables del Baròmetre tenen la voluntat de tirar endavant i havien proposat ja un pla de retallades importants per garantir el projecte fins al 2013.

Fundacc també recorda en el comunicat que els acords signats amb la Generalitat no finalitzen fins al 31 de desembre del 2012. Això xoca amb la intenció del Govern de retirar l'aportació de manera immediata, una circumstància que també s'haurà d'analitzar en la reunió del patronat de l'entitat. Mentrestant, el Baròmetre continuarà funcionant amb normalitat i el 30 de maig es presentaran les dades d'una nova onada, tal com estava previst. Els dos principals proveïdors, TNS i ODEC, donen suport al projecte i hi continuen treballant, realitzant les enquestes presencials i fent el tractament de dades, respectivament. A més de les onades públiques, també es mantenen tots els informes i serveis per als clients.

Cinc anys de Baròmetre

El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, que enguany celebra el seu cinquè aniversari, és un estudi d'audiències i consums culturals dels territoris de parla catalana. Està basat en un total de 34.000 entrevistes anuals, cosa que el converteix en un dels més precisos del món.

El patronat de la fundació que controla l'estudi està format per una representació molt àmplia del sector. Hi té majoria la branca científica, amb representants de set universitats de referència, i també hi estan representats fins a 450 mitjans de comunicació, de manera directa o bé a través d'una associació. Entre d'altres, són patrons de Fundacc l'ARA, El Periódico , el Grup Flaix i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), i també entitats com l'Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), l'Associació Catalana de Premsa Gratuïta (ACPG) o l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC).

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT