Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

El BlackBerry, només en hores de feina

La direcció i els sindicats de Volkswagen a Alemanya han acordat que l'empresa desactivarà la recepció de correu electrònic en els BlackBerry dels seus empleats fora de l'horari laboral. Els 1.154 empleats de l'empresa que disposen de smartphone corporatiu només rebran missatges des de mitja hora abans que comenci la seva jornada i fins mitja hora després que s'acabi.

Es veu que la mesura, que pretén millorar la conciliació de feina i vida personal, ha estat molt ben rebuda pel que suposa de moderar la tendència cap a la disponibilitat permanent, que no se sap del cert si agrada més a alguns usuaris addictes al CrackBerry o a les empreses. Un estudi de la patronal alemanya d'informàtica diu que el 88% dels treballadors poden ser contactats pel seu cap o els seus clients fora de l'horari laboral, quan fa només dos anys eren el 73%. L'operadora Deutsche Telekom ja permet al personal decidir si volen o no estar localitzables fora d'hores.

Algunes empreses ja qüestionen seriosament el model vigent de comunicacions. La principal firma europea de serveis informàtics, la francesa Atos, té intenció de prescindir completament del correu electrònic intern abans de 18 mesos. Sembla que els 74.000 empleats que té repartits pel món reben una mitjana de 200 missatges al dia, però el 18% són spam i només el 10% tenen alguna utilitat. Per això han decidit adoptar el treball cooperatiu mitjançant wikis, i només es comunicaran entre ells per missatgeria instantània i videoxat. El president d'Atos, Thierry Breton -ministre de Finances francès entre el 2005 i el 2007- presumeix de no haver enviat cap mail en els tres anys que porta al càrrec. L'objectiu, diuen, és millorar la productivitat. M'agradarà veure si aconsegueixen eradicar algunes lamentables cadenes de missatges entre companys.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT