Publicitat
Publicitat

Mitjans públics

Brauli Duart nega que TV3 cancel·lés l'emissió d'un documental sobre el 15-M

Els mitjans públics van ingressar un 12,5% menys del previst en publicitat el primer trimestre de l'any

El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Brauli Duart, ha negat aquest divendres que TV3 decidís cancel·lar l'emissió del documental 'El futur era de tots', sobre el moviment dels 'indignats', que fonts de la cadena havien assegurat que estava previst per al dia 16 de maig dins l'espai 'Sense ficció'. Preguntat per la diputada d'ICV-EUiA Dolors Camats durant la sessió de control de la CCMA al Parlament, Duart ha assegurat que encara no s'havia fixat cap data per a l'emissió del documental, i ha garantit que quan estigui a punt i "s'ajusti" a l'encàrrec que es va fer des de la Corporació, el treball "s'emetrà".

Duart també ha defensat l'actuació de TV3 durant la gala del Català de l'Any, emesa aquest dimarts de forma parcial, de manera que no es va poder veure ni per televisió ni per internet el lliurament del premi Acció Solidària a la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca. Segons Duart, "l'emissió de la gala va respondre als mateixos criteris amb què es va fer el 2011", de manera que la transmissió es va "circumscriure a la part final de la gala", és a dir, al premi central de la nit, atorgat al Català de l'Any. De totes maneres, el president de la CCMA s'ha compromès a estudiar si és possible emetre altres parts de la gala a través de la xarxa.

Pel que fa al polèmic '30 minuts' sobre la fallida de la cooperativa de l'Aldea, en què alguns habitants de la zona van ser subtitulats tot i que parlaven en català –en la variant pròpia de les Terres de l'Ebre–, el director de TV3, Eugeni Sallent –que avui compareixia per primer cop al Parlament– ha negat que els subtítols responguessin a una voluntat d'"aclarir una parla que altres poguessin trobar difícil d'entendre", sinó exclusivament a motius "tècnics". "Un micròfon no va funcionar bé i això va dificultar que no s'entengués prou bé. No era un motiu de la parla de l'Ebre, sinó estrictament tècnic", ha explicat Sallent, que ha recordat que alguns personatges apareixien subtitulats en algunes seqüències, però no en d'altres en què "aquest 'micro' no havia participat".

Menys ingressos dels previstos

D'altra banda, el president de la CCMA ha admès que TV3 i Catalunya Ràdio van ingressar el primer trimestre d'aquest any un 12,5% menys del que estava pressupostat, la qual cosa suposaria que, si es mantingués la mateixa tendència, a finals d'any s'haurien ingressat 10 milions d'euros menys del que estava previst. Segons Duart, ja s'està treballant en "mesures correctores" que hauran d'afectar "gens o el mínim" els programes informatius o amb vocació de servei públic.

Duart ha afegit que "s'està treballant en la venda de l'edifici de Catalunya Ràdio" amb l'objectiu de "cobrir les necessitats pressupostàries" de la Corporació. Duart ha recordat que aquesta opció està inclosa als pressupostos de la Corporació per a aquest any, i ha indicat que la intenció és fer un 'rent-back', és a dir, vendre l'immoble i "establir un lloguer amb el comprador per poder fer-ne ús durant un cert temps". Segons ha explicat Duart, l'11 de juny conclou el termini per presentar ofertes per a l'adquisició de l'edifici.

A més, Duart ha insistit en la voluntat de "mantenir el sistema de finançament mixt" –a partir de l'aportació pública i de publicitat– per a l'emissora, i ha deixat clar als diputats que si ells no posen "una data concreta" per a l'aplicació de la disposició que obliga a fer desaparèixer la publicitat de Catalunya Ràdio, no la posaran en pràctica.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT