Publicitat
Publicitat

MITJANS PÚBLICS

Major rigidesa en els blocs electorals però millor explicació dels programes dels partits

El CAC fa balanç de la cobertura que els mitjans públics van fer de la campanya electoral

Una de freda i una de calenta. El balanç que ha fet el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) de la cobertura que van fer els mitjans públics de les eleccions al Parlament ha detectat tant retrocessos com millores.

Rigidesa dels blocs electorals

D'una banda, el CAC ha detectat un retrocés respecte a com TV3 i Catalunya Ràdio havien informat de les eleccions generals de 2008 pel que fa als blocs electorals. El problema, pel CAC, és que hi va haver més rigidesa en els dos mitjans a l'hora d'adjudicar l'ordre i temps per informar de les diverses forces que es presentaven a les eleccions.

D'altra banda, i també en relació als blocs electorals, valoren negativament la protesta que van fer els treballadors dels mitjans públics abans de cada bloc. En aquest sentit, el consell critica "la reiteració d'una protesta que pot fer que lani l'ombra de la sospita sobre la qualitat de lainforamció dels mitjans públics".

Bona informació sobre els programes

En la balança de les millores, el CAC destaca de forma positiva que TV3 emetés, a banda dels blocs, reportatges on s'explicaven les propostes de cada partit sobre un tema diferent cada dia. Aquestes peces informatives "mostren que es pot treballar amb riteris professionals, lluny del cronòmetre i de les forquilles".

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT