Publicitat
Publicitat

Ràdio

"És impossible complir la sentència"

COMRàdio recorrerà al Suprem la retirada de 22 freqüències ordenada pel TSJC

L'emissora considera que no té cap responsabilitat en els "errors administratius" que han generat la sentència

El director general de COMRàdio, Francesc Triola, ha anunciat que l'emissora portarà al Tribunal Suprem la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) d' anul·lar la concessió de 22 freqüències que la Generalitat va adjudicar a COMRàdio l'any 2006 i que corresponien a operadors privats. Triola considera que es tracta simplement d'"errors administratius o de procediment que en cap cas són responsabilitat de COMRàdio" i que per tant "no es poden convertir en un instrument" que limiti el desenvolupament del seu projecte de ràdio pública "al servei de la ciutadania de Catalunya".

A més, el Consorci de Comunicació Local (CCL) –que agrupa COMRàdio i diverses emissores municipals– creu que "és impossible complir la sentència", ja que les disposicions en què es basa la resolució "han quedat tècnicament derogades" amb l'aprovació de la Llei General de la Comunicació Audiovisual, aprovada el 31 de març pel Congrés dels Diputats. El CCL afegeix que el CAC va legitimar en el seu acord 201/2010 la concessió que ara es qüestiona.

Triola lamenta que amb aquest procés l'Associació Catalana de Ràdio (ACR) –entitat que agrupa les emissores privades catalanes i que va presentar el recurs que ha generat la sentència del TSJC– intenta "impedir l'enfortiment de les emissores de titularitat pública", i ha recordat el document presentat recentment per l'ACR al Govern en què reclamava, entre d'altres, el tancament de COMRàdio i la limitació a un 50% de l'espectre de l'espai destinat a la ràdio pública. En aquest sentit, el director general de l'emissora ha destacat "l'onada de suport a la ràdio pública, i de manera especial a COMRàdio" que ha generat aquesta petició. Efectivament, durant els darrers dies representats de la majoria de partits i de mitjans de comunicació han fet costat a la COM.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT