Cacaolat i la publicitat
Mèdia 08/04/2011

Mans fredes, Cacaolat calent!

Les campanyes del batut català han marcat l'ideari publicitari de diverses generacions, amb eslògans que han passat a la història com 'Mans fredes, Cacaolat calent' o 'Posa'm un Cacaolat'

Redacció
2 min
El personatge 'Pepi', símbol de la marca

BarcelonaLa història de Cacaolat comença el 1933, quan l'empresa lletera Letona presenta el producte estrella al gran públic a l'Exposició de Mostres de Barcelona. Amb Cacaolat, que estava registrat com a marca des del 1931, Letona començava una altra era.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El producte va aconseguir un gran èxit molt aviat, en gran part gràcies a l'efectiva campanya publicitària que se'n va fer. El mateix 1933, naixia de les mans del pintor Joan Gil i Gil el personatge "Pepi", que es va convertir en un símbol indissociable del producte.

La trajectòria comunicativa de Cacaolat ha anat canviant al llarg dels anys, adaptant-se als hàbits i a les preferències dels consumidors. En la primera etapa, els esforços es van centrar a remarcar la qualitat del producte, fent èmfasi en el seu bon sabor i les seves propietats nutritives. La compra de Letona per part de Clesa va suposar un canvi substancial en la trajectòria comunicativa i es va redefinir la imatge de Pepi, que va aparèixer com un personatge de carn i ossos. A partir dels vuitanta, la consolidació del producte es va articular a través de la presència destacada en el patrocini esportiu. Uns anys més tard, van proliferar les seves aparicions en anuncis radiofònics i televisius, i campanyes com Posa'm un cacaolat o Mans fredes, Cacaolat calent van fer-se populars. En l'època dels noranta es van realitzar diverses accions propagandístiques, com ara l’adopció del Floquet de Neu, la creació del premi d’homenatge “Forjadors del futur” i col·laboracions amb la Marató de TV3.

L'objectiu de les campanyes de Cacaolat sempre ha sigut acostar els seus productes a la societat i ressaltar els valors que vol transmetre la marca, fent èmfasi en el caràcter atemporal del batut, del qual es pot gaudir en qualsevol època de l’any.

stats