Mèdia 01/05/2011

Campanya a Twitter per rebutjar les rodes de premsa sense preguntes

#sensepreguntescapcobertura pretén que els periodistes es neguin a informar dels actes en què hi ha compareixences, normalment de polítics, que no accepten preguntes. En aquestes convocatòries, el protagonista es limita a fer una declaració

Redacció
1 min

BarcelonaLa campanya #sensepreguntescapcobertura, que ha generat el hashtag en català i en castellà, s'ha escampat per Twitter aquest dissabte i ja comença a arrencar el compromís d'alguns polítics, sobretot els que tenen al damunt la campanya electoral per al 22 de maig.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Es tracta d'una iniciativa d'alguns periodistes que intenten convèncer tota la professió perquè es negui a cobrir actes en què els convocants no admetin preguntes dels periodistes i es limitin a fer una declaració que solen qualificar amb l'adjectiu "institucional". Aquesta pràctica sol ser utilitzada per polítics quan s'ha de parlar d'algun tema que consideren especialment transcendent o delicat.

A Catalunya, alguns dels que han anunciat que s'adherien a la campanya han estat Jordi Portabella, Xavier Trias i Raül Romeva. Ernest Benach, l'expresident del Parlament, també ho ha fet, però ja no com a polític en actiu.

La versió en castellà del hashtag que vertebra la campanya, #sinpreguntasnocobertura, s'ha situat com a treding topic a l'Estat.

stats