Campanya a Twitter per rebutjar les rodes de premsa sense preguntes
#sensepreguntescapcobertura pretén que els periodistes es neguin a informar dels actes en què hi ha compareixences, normalment de polítics, que no accepten preguntes. En aquestes convocatòries, el protagonista es limita a fer una declaració
BarcelonaLa campanya #sensepreguntescapcobertura, que ha generat el hashtag en català i en castellà, s'ha escampat per Twitter aquest dissabte i ja comença a arrencar el compromís d'alguns polítics, sobretot els que tenen al damunt la campanya electoral per al 22 de maig.
Es tracta d'una iniciativa d'alguns periodistes que intenten convèncer tota la professió perquè es negui a cobrir actes en què els convocants no admetin preguntes dels periodistes i es limitin a fer una declaració que solen qualificar amb l'adjectiu "institucional". Aquesta pràctica sol ser utilitzada per polítics quan s'ha de parlar d'algun tema que consideren especialment transcendent o delicat.
A Catalunya, alguns dels que han anunciat que s'adherien a la campanya han estat Jordi Portabella, Xavier Trias i Raül Romeva. Ernest Benach, l'expresident del Parlament, també ho ha fet, però ja no com a polític en actiu.
La versió en castellà del hashtag que vertebra la campanya, #sinpreguntasnocobertura, s'ha situat com a treding topic a l'Estat.