Publicitat
Publicitat

Recull de premsa

La Casa del Rei va intentar "posar ordre" als negocis d'Urdangarin el 2007, segons 'El País'

El diari destaca que, en aquella època, el marit de la infanta Cristina facturava milions d'euros a les administracions públiques a través de les seves empreses i la Fundació Nóos. Els rotatius editats a Barcelona donen una àmplia cobertura al congrés del PSC i al discurs autocrític que va fer José Montilla

El diari El País destaca en portada en la seva edició d'avui que la casa reial va contactar l'any 2007 amb el bufet d'advocats català Bergós per tal de "posar en ordre" les activitats d'Iñaki Urdangarin, que en aquella època facturava milions d'euros a empreses públiques a través de la Fundació Nóos i les seves empreses privades. D'altra banda, el rotatiu destaca que els governs de Balears i la Comunitat Valenciana, que van adjudicar sis milions d'euros a la fundació d'Urdangarin, estan disposats a reclamar aquests diners si els tribunals entenen que hi va haver frau.

El Mundo, per la seva banda, dedica la portada a la trobada d'ahir entre Zapatero y Rajoy, en la qual el president sortint va donar per tancat el traspàs de poders. L'altre tema destacat del dia és la voluntat d'Amaiur de tenir grup parlamentari propi al Congrés, i el rotatiu editat a Madrid titula que "Amaiur s'aferra a la Constitució per reclamar grup propi".

"El PP intenta que els que van escapar del terrorisme votin al País Basc" és el titular de portada d' Abc, que fa referència a la reforma electoral que volen els populars i que obriria el cens a totes les persones que van marxar "per assetjament i amenaces" i que, segons aquest diari, "afectaria més de 125.000 persones i donaria un gir electoral". La Razón titula amb un contundent "Suspens total al govern" amb dades d'una enquesta pròpia en què cap membre de l'executiu de Zapatero aconsegueix un aprovat. El diari posa també en portada la foto del príncep Felip amb la seva dona i les seves filles dient que "la família real al complet felicita el Nadal".

"Divisió al PSOE per el grup d'Amaiur" és el titular de portada de Público. El diari destaca que el lehendakari Patxi López considera el veto "un fet maldestre", mentre Blanco "descarta posar traves a l'esquerra abertzale en la seva aposta pel joc democràtic".

La Vanguardia, per la seva banda, dedica la portada al congrés del PSC que va començar ahir i titula amb una frase de l'encara secretari general, José Montilla: "Els mals de Catalunya no vénen del tripartit", i destaca que "el líder sortint admet que s'ha tocat fons i critica el PSOE per l'Estatut". L'altre titular de portada destaca el fet que el deute públic s'ha estancat per primer cop des de 2007. El Punt-Avui també dedica la primera pàgina al congrés dels socialistes i titula així: "Montilla fa balanç i admet que el PSC ha tocat fons", tot i que també destaca els aldarulls viscuts ahir a la Universitat de Girona, que celebrava els actes del seu centenari.

"La funció pública sortirà al carrer pels ajustos" és el titular d'avui d' El Periódico, que explica que "la negociació entre funcionaris i la Generalitat es trenca sense acordar les retallades" i destaca que "Mas necessitarà el suport del Parlament per canviar les condicions del treball públic". La foto de portada està dedicada a les revoltes al món àrab, amb la imatge d'un manifestant a Egipte sota el titular "La primavera inacabada", que fa referència a l'aniversari de l'inici d'aquestes manifestacions.



Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT