Publicitat
Publicitat

BARÒMETRE

RAC1 està a només 12.000 oients segons la nova onada del Baròmetre

Catalunya Ràdio, lideratge estret

RAC1 acaricia el lideratge, que reté Catalunya Ràdio però només per 12.000 oients. Són les noves dades del Baròmetre, que ha presentat també un estudi sobre consum de mitjans.

El duel radiofònic entre Catalunya Ràdio i RAC1 pel lideratge de les audiències ha pujat uns quants graus: l'emissora pública es manté com a primera del rànquing, però amb un marge de només 12.000 oients. Fa un any, l'escletxa era de 37.000 seguidors. Així, Catalunya Ràdio creix fins als 627.000 oients, però encara ho fa amb més intensitat RAC1, que s'enfila fins als 615.000. Són dades del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, presentades ahir i corresponents a més de 22.000 enquestes presencials fetes l'últim any.

Per programes, El matí de Catalunya Ràdio , amb Manel Fuentes, lidera la seva franja, amb 498.000 oients. Jordi Basté, al capdavant d' El món a RAC1, es queda amb 432.000. Les tornes s'inverteixen al migdia, ja que La competència , de la ràdio del Grupo Godó, té 208.000 oients, per 128.000 del Tot és molt confús . La tarda també és per a RAC1: Toni Clapés compta amb 175.000 seguidors, mentre que La Tribu de Tatiana Sisquella, tot i créixer, en té 126.000. La franja nocturna torna a ser per a Catalunya Ràdio. El cafè de la República de Joan Barril aconsegueix 119.000 oïdors, mentre que La nit a RAC1 en registra 99.000.

Creix el consum de mitjans

Els catalans van destinar el 2011 un total de set hores i 49 minuts diaris al consum mediàtic, 51 minuts més que el 2010. Amb quatre hores i 26 minuts, la televisió és el mitjà que més temps ocupa als ciutadans, segons es desprèn de l'estudi La comunicació a Catalunya, elaborat també pel Baròmetre. La segueixen la ràdio (una hora i 50 minuts), internet (una hora i 7 minuts) i els diaris (21 minuts). A més, un 53,5% dels catalans es connecten a internet cada dia, un 12% més que el 2010. En conseqüència, els mitjans digitals són els que més han augmentat l'audiència el 2011. L'any passat, el 38% de la població va consumir webs de premsa, revistes, ràdio, televisió o mitjans estrictament en línia, un 16% més que el 2010. Les xarxes socials també consoliden la seva presència: sis de cada deu internautes en són usuaris. El 2011 n'ha augmentat l'ús un 13%: actualment les fan servir el 60% dels internautes. El retrat tipus de l'usuari de les xarxes socials és una dona d'entre 14 i 34 anys, de classe mitjana-baixa, amb estudis secundaris i que estudia o està a l'atur.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT