Publicitat
Publicitat

Cent milions d'iPhones després

On apuntarà ara Apple? Després de transformar de soca-rel la informàtica, els mitjans, els continguts i les telecomunicacions, el meu pronòstic és aquest: a la televisió. L'actual model de negoci de la tele li impedeix evolucionar i créixer. Els seus capitans obliden que els seus continguts ja són accessibles des de qualsevol pantalla en tot moment i lloc. En aquest punt, els avantatges de la companyia de la poma són evidents: credibilitat a prova de bomba, 200 milions de persones registrades amb la seva targeta de crèdit a la AppStore, 100 milions dels quals són usuaris de l'iPhone, un aparell fàcilment transformable en un control remot intel·ligent. Són usuaris hiperconnectats i molt sensibles a les ofertes de la seva benvolguda Apple.

I els continguts? En sobren! El que ens falta és temps i pantalles per consumir-los. Per quins set sous les productores audiovisuals haurien de comportar-se diferent dels desenvolupadors de programari, que fan excel·lents negocis via AppStore? Apple els ofereix una colossal plataforma per connectar amb els usuaris sense pagar peatge a distribuïdores i cadenes.

A més a més, ¿Apple no guanyaria l'oportunitat de fabricar un magnífic hardware per a una experiència molt més rellevant de consum de continguts audiovisuals? ¿És una fantasia pensar que un bon percentatge dels esmentats 200 milions d'usuaris comprarien un monitor Apple per agregar-lo a la seva biblioteca de dispositius-poma, que ja saben com van i en els quals confien com un sant de capella? ¿No estarien disposats a exercir com a prescriptors de continguts a través de les xarxes socials convencionals o… de les que Apple els posi a l'abast? ¿Apple no és capaç d'organitzar el consum de continguts audiovisuals de la mateixa manera que ha organitzat el consum de música amb iTunes?

Cent milions de iPhones després, preguntes com aquestes no tenen cap sentit.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT