Publicitat
Publicitat

Competència demana a Mediaset que adeqüi els continguts de 'Sálvame' a l'horari de protecció reforçada

Dóna deu dies de marge a Telecinco i adverteix que, si incompleix el requeriment, li obrirà expedient sancionador

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha requerit a Mediaset que adopti "les mesures oportunes per a una correcta adequació de la qualificació per edats dels continguts del programa 'Sálvame diario' i que, al seu torn, asseguri que l'emissió d'aquests continguts s'adeqüi a les franges de protecció" establertes per la llei de comunicació audiovisual. En un comunicat, la CNMC assenyala que 'Sálvame' apareix identificat com a "no recomanat per a menors de 7 anys", però considera que algunes edicions del programa "haurien d'haver estat qualificats per a una edat superior".

En aquest sentit, la Comissió posa diversos exemples de continguts i situacions que no s'adeqüen a un espai per a majors de 7 anys: "la presentació explícita i sense solució positiva o no criticada" de conflictes emocionals com "la venjança, l'odi en el si de la família, els maltractaments", etc.; "la presentació sense finalitat educativa o informativa" d'actituds racistes, sexistes o violentes; "la presentació no criticada i/o complaent de situacions manifestament denigrants; o la "presentació de llenguatge groller expressat de manera ofensiva i/o violenta".

A més, la CNMC recorda que 'Sálvame' s'emet cada dia de 16.00 a 20.10, i que per tant ocupa tota la franja de protecció reforçada de les tardes, que va de 17.00 a 20.00. La llei de la comunicació audiovisual impedeix emetre en aquesta franja programes "no recomanats per a menors de 13 anys", però molts dels continguts assenyalats per Competència no podrien entrar tampoc dins d'aquesta categoria.

Per això, ara la CNMC dóna a Mediaset deu dies per adequar la qualificació per edats dels continguts d'aquests programes, i l'adverteix que, si no ho fa, se li podria obrir un expedient sancionador per infraccions de caràcter greu. 

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT