Publicitat
Publicitat

INCORPORARÀ UNA DOTZENA DE PORTALS DE REFERÈNCIA

America Online (AOL) paga 315 milions de dòlars pel diari 'online'

Compra rècord per a The Huffington Post

El lideratge als EUA de The New York Times en l'àmbit digital està a punt de canviar: l'aliança entre AOL i The Huffington Post sacsejarà el panorama de les audiències. La dama grisa tremola.

El proveïdor d'internet America Online (AOL) està a punt de desembutxacar 315 milions de dòlars -300 milions dels quals en efectiu- per comprar The Huffington Post, un petit diari digital nascut l'any 2005 a l'empara d'una modesta inversió d'un milió de dòlars. Més encara: nomenarà Arianna Huffington, la fundadora de la web en qüestió, presidenta de la nova companyia i permetrà que la marca resultant mantingui el seu cognom. Així, el nou gegant es dirà The Huffington Post Media Group.

La idea de fons és encomanar-se del secret del Huff: tot i no tenir el suport d'una marca en paper ha aconseguit en només cinc anys que The New York Times (30 milions d'usuaris únics) sentís al clatell l'alè d'aquest jove competidor que, amb 25 milions d'usuaris únics, li amenaçava el lideratge d'audiència amb una estructura de personal ínfima comparada amb la del veterà diari. El truc? Haver entès què volia dir ser un mitjà social. Amb una plataforma de blogaires ingent -hi han escrit des de Barack Obama fins a Madonna- i sense cap vergonya a l'hora d'incorporar notícies d'altres capçaleres, ara els responsables d'AOL volen que aquest know-how s'apliqui a tot de portals que el gegant informàtic ha impulsat o adquirit sense treure'n tot el suc: Engadget, TechCrunch, Moviefone, MapQuest, PopEater o AOL Music. La previsió és unificar tots aquests mitjans en un sol grup, que passaria a tenir 117 milions d'usuaris únics només als Estats Units, o 270 milions d'usuaris, a tot el món.

Nascuda a Atenes fa 60 anys, Arianna Huffington va aparèixer al panorama mediàtic americà com a tertuliana conservadora, però a mitjans dels 90 va fer un tomb cap a posicions properes als demòcrates. Actualment, a banda de dirigir el Huff n'és també una de les seves més populars blogaires. Ahir escrivia que l'operació permetria impulsar el diari "a la velocitat de la llum".

Més continguts de