Publicitat
Publicitat

TELEVISIÓ

La ficció d'Antena 3 se'n surt després de 'Toledo', que caurà de la graella

'Con el culo al aire' trenca la mala ratxa de les sèries espanyoles

Antena 3 ha posat fi a la mala època de la ficció espanyola amb Con el culo al aire, que arriba al 19% de share. Abans ha vist naufragar Toledo: no tindrà segona temporada, com tampoc La fuga (Telecinco).

"La millor estrena de ficció espanyola des del gener del 2011". Així defineix Antena 3 Con el culo al aire , una de les poques sèries que han sortit ben parades, en els últims temps, de la lluita per l'audiència. Més de 3,5 milions d'espectadors de mitjana (un 19%) segueixen les peripècies dels seus protagonistes, que castigats per la crisi van decidir refugiar-se en un càmping. El seu to de comèdia costumista i un repartiment en el qual destaquen María León -guanyadora d'un Goya a la millor actriu revelació-, Paco Tous i Toni Acosta l'han convertit en líder de la nit dels dimecres.

En l'època daurada de les sèries nord-americanes i britàniques, la ficció estatal no passa, en canvi, per un bon moment. A principis de temporada, Telecinco i Antena 3 van apostar fort per La fuga i Toledo ,respectivament. Dos grans projectes que les cadenes van decidir no posar a competir el mateix dia de la setmana. Toledo va estrenar-se el dimarts 10 de gener en el prime time nocturn; La fuga , l'endemà.

Malgrat això, cap de les dues sèries va guanyar-se el favor de l'audiència. El primer episodi de Toledo va arrencar a Antena 3 amb un prometedor 19,7% de share , un total de 3.541.000 espectadors. Tot i la bona arrencada, el seu seguiment va desinflar-se: només 2,3 milions d'espectadors (un 13,2%) van veure l'últim capítol de la ficció històrica. El mateix camí ha seguit La fuga , protagonitzada per Aitor Luna i María Valverde. Més de 3,1 milions d'espectadors (un 16,9%) van estar pendents en un principi de l'intent d'una jove esposa per alliberar el seu marit d'una presó d'alta seguretat, en un futurible món en què les reserves de petroli estan a punt d'esgotar-se. L'últim episodi de La fuga només va obtenir un 9,4% de share , més d'1,6 milions de teleespectadors. Un resultat minso si es té en compte l'alt cost de la producció, que va gravar-se en un plató de més de 3.000 metres quadrats que recreava de manera detallada els escenaris de la presó on transcorria l'acció.

Tant Telecinco com Antena 3 han arribat a la mateixa conclusió, encara no oficialitzada: no renovaran per una temporada més, la segona, les que havien de ser les seves sèries estrella. Després dels tretze capítols programats, La fuga caurà de la graella en les pròximes setmanes. No és la primera estrena frustrada de Telecinco. A finals d'any va fulminar el remake espanyol de Cheers , amb Antonio Resines, Alberto San Juan i Alexandra Jiménez. D'un debut amb un 16,6% de share havia caigut a un 8,8%. Deu dies després la cadena de Mediaset va prescindir de la sèrie d'esquetxos Parejología , creada per José Luis Moreno. Tres emissions sense arribar a un 8% de share de mitjana van ser suficients.

Tampoc Toledo tindrà una altra oportunitat. La cadena de Planeta, amb un prolífic catàleg de ficció pròpia, ja té substituts a la recambra. Una de les sèries més ben posicionades per omplir el seu buit és Luna, el misterio de Calenda , una sèrie de misteri amb elements fantàstics. Com a valor suplementari, Fran Perea i Belén Rueda es retrobaran per primer cop a la petita pantalla després de l'èxit de Los Serrano (Telecinco). Tots dos indagaran què està passant en un poble on succeeixen tràgics esdeveniments, darrere dels quals s'endevina la petjada dels homes llop.

TVE tampoc se salva

No només les televisions privades tenen dificultats per consolidar els seus projectes de ficció. També TVE va haver de prescindir de la fugaç Plaza España , una sèrie que es proposava abordar la Guerra Civil amb humor berlanguià. El futur de les reeixides Águila roja i Cuéntame també estan en suspens per motius estrictament pressupostaris, a causa de la retallada de 200 milions del pressupost de RTVE.

Més continguts de