Publicitat
Publicitat

RESUM D'AUDIÈNCIES DEL 2010

El castellà continua sent majoritari, sobretot en la premsa diària

Creix el consum de mitjans en català

El consum de mitjans de comunicació en català ha crescut un 5,9% durant el 2010, molt per sobre de l'augment del consum en llengua castellana, que ha estat del 0,9%. El castellà, però, encara guanya.

Cada vegada hi ha més persones que consumeixen mitjans de comunicació en català. Ho diu el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, que elabora Fundacc, en el seu resum anual de les audiències a Catalunya, fet públic ahir. El director general de l'entitat, Joan Sabaté explica: "Aquesta dada podria denotar que en castellà s'ha arribat a un cert sostre de consum, mentre que en català anem avançant, encara que la distància sigui molt gran".

En efecte, el consum de mitjans al país continua sent majoritàriament en castellà, sobretot el de diaris: un 85,2% dels lectors es decanten per aquesta llengua, mentre que només un 28,6% trien els que estan escrits en català (la suma no dóna 100 perquè hi ha lectors que llegeixen en les dues llengües). Les diferències també són grans a internet, a la televisió i a les revistes.

En canvi, entre els oients de ràdio les xifres són més equilibrades, encara que també hi predomina el castellà, amb un 60,2% del consum davant del 53,3% en català. El contrast amb la premsa es pot atribuir al bon paper de les principals emissores generalistes en català -RAC 1 ha crescut un 16,4% i Catalunya Ràdio, un 6,6%-, però també, segons Sabaté, a "l'increment de la ràdio musical en català". I és que les radiofórmules en llengua catalana han experimentat un creixement notable durant el 2010: Flaixbac ha guanyat un 48,8% d'oients; RAC 105, un 33,3%, i Flaix FM, un 23,5%.

A la xarxa
El Baròmetre també destaca l'augment del consum d'informació a través de diaris digitals i webs d'emissores de ràdio i televisió. L'any es tanca amb un 32,5% de catalans que les visiten, fet que suposa un 18,4% més que l'any passat. A més, el consum d'internet en general també ha crescut fins arribar al 47,4% dels catalans. La dada supera el 42,1% de persones que llegeixen el diari cada dia .

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT