Publicitat
Publicitat

Els perills de les xarxes socials

Criticar el cap a Facebook no és motiu d'acomiadament

Els comentaris d'una treballadora crítics amb l'empresa es consideren part del dret d'expressió protegit per les lleis laborals dels Estats Units.

Les empreses dels Estats Units s'ho hauran de pensar dues vegades abans d'acomiadar un treballador per comentaris a Facebook després que un cas molt seguit acabés decantant-se a favor d'una treballadora que va criticar el seu cap a la xarxa social. Dawmarine Souza treballava per a una companyia d'ambulàncies a l'estat de Connecticut i va perdre la seva feina l'any passat després d'haver fet un comentari negatiu sobre el seu cap des de l'ordinador de casa seva al seu Facebook. Els problemes van començar quan l'empresa va demanar a Souza que elaborés un informe després que un client es queixés de la seva feina i la companyia li va negar representació sindical. Quan va arribar a casa Souza va escriure: "Sembla que em donaran temps lliure. M'encanta que l'empresa permeti un 17 ser supervisor". El número 17 és un missatge clau que la companyia utilitza per als pacients psiquiàtrics. La Junta Nacional de Relacions Laborals (NLRB), una agència independent del govern dels EUA que investiga i corregeix pràctiques laborals injustes, va demandar l'American Medical Response, l'empresa on treballava la dona, el 27 d'octubre de 2010. L'agència va considerar que aquells comentaris formen part del dret d'expressió protegit per les lleis laborals del país. D'altra banda, l'empresa, va justificar la seva decisió assegurant que el motiu de l'acomiadament no havien estat els seus comentaris, sinó les queixes dels clients sobre la treballadora. De moment, la NLRB ha comunicat que l'empresa ha modificat les seves normes per tal que no restringeixin indegudament els drets dels seus treballadors i s'ha compromès a no penalitzar o acomiadar-los per aquesta mena de comentaris.

Més continguts de