PUBLICITAT
Mèdia 13/06/2012

Damm arrasa amb més pop feliç

L'estiu hedonista i la música indie que protagonitzen la campanya d'Estrella Damm han donat una gran difusió a la marca. L'empresa catalana intenta segellar la seva mediterraneïtat en cada espot.

Joan Callarissa
3 min

BARCELONA.Les campanyes d'Estrella Damm acostumen a tenir una repercussió notable. Amb l'eslògan "Mediterràniament", els espots que fabrica l'agència publicitària catalana Villarrosàs tenen encomanat associar "l'essència mediterrània" a la marca de cervesa per diferenciar-la de les seves competidores.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Havent passat ja per Formentera, Menorca i la Costa Brava, la marca ha aprofitat que la Unesco ha declarat la serra de Tramuntana Patrimoni de la Humanitat per enregistrar l'anunci del 2012 allà. Es tracta d'un tros d'estiu que ens arriba per avançat en forma de vídeo i que ha triomfat a les xarxes amb els seus quatre minuts de durada.

Milions de descàrregues

En només dues setmanes disponible a la xarxa, l'anunci -entre la versió catalana i la castellana- ha aconseguit uns dos milions i mig de visualitzacions a YouTube. A més, es va convertir en trending topic mundial a Twitter quan el van estrenar. L'anunci també s'emet per televisió en dues versions, una de trenta segons i una altra d'un minut.

Encara que no es pot objectivar el secret de l'èxit i que, de ben segur, és el resultat de la conjunció de molts factors, la música n'és una de les grans explicacions. Enguany ha tocat el torn de la banda sonora als suecs Lacrosse, amb una cançó que van publicar l'any 2007: You can't say no forever ("No pots dir que no per sempre"). Com ja tenen per costum a Damm, han fitxat un grup musical sorgit de l'escena alternativa, conegut per poca gent i, per tant, mancat de prejudicis i no identificable amb cap col·lectiu específic.

Segons explica la responsable de comunicació de Damm, Marta Capdevila, és "una cançó no associada a res", i aquesta és la virtut que la fa idònia per ser la banda sonora de l'espot. Capdevila assegura també que "a Estrella Damm agrada ajudar" bandes musicals menys famoses. Tot i això, accepta que el favor és mutu i que la sort d'haver-se trobat "és compartida", ja que mentre l'empresa es dóna a conèixer, el grup triomfa mediàticament, no necessàriament amb descàrregues a l'iTunes.

Moltes històries en una

La versió d'enguany no és gaire més llarga que la dels altres estius. Tot i això, sí que vol explicar més coses que altres edicions. Encara que hi ha una premissa entre publicitaris que assegura que els millors anuncis expliquen només una cosa i de manera molt senzilla, l'espot de Villarrosàs s'aventura a creuar dues històries principals (dues històries d'amor en diferents etapes de la vida) amb una multitud de detalls que adornen l'anunci i també amb un relat més profund, el d'un jove que es replanteja la vida després d'un bon estiu.

A Damm expliquen que la cervesa "és bona amb moderació" i que "a partir dels 18 anys en pot prendre tothom". Amb aquesta filosofia, perd el sentit centrar-se només en històries d'amor juvenils, i aquest any un home que dobla l'edat del protagonista, el Max, també apareix intentant lligar i bevent cervesa diversos cops al llarg de l'anunci. Es converteix així en una campanya per ampliar el target , que presenta un anunci per a tothom, igual que el producte que vol vendre.

De fet, a banda d'afegir històries, l'empresa també hi volia sumar "humor", cosa que han buscat amb diferents gags. Per arrodonir el cercle i fer aquesta aposta una mica més genuïna, hi han afegit un cameo de Tomeu Penya, al qual "tothom s'estima molt" i que "ha fet molt per la música".

La campanya de l'estiu cada vegada obliga més Damm i Villarrosàs a "trencar-se la closca" per no avorrir i continuar sent originals. La gestació de l'espot els costa sis mesos i comença per les localitzacions (cada cop en queden menys), malgrat que asseguren que "el Mediterrani és molt gran".

Encara que no baden boca sobre què faran l'any que ve, l'aposta de Damm per l'empresa de Villar i Rosàs ja fa 7 anys que dura. A partir d'ara veurem com es desenvolupa aquesta escalada d'èxit publicitari. De moment, no sembla que vulguin canviar de fórmula, tot i que les xarxes poden acabar sent traïdores.

stats