Publicitat
Publicitat

ELS MITJANS GLOBALS A INTERNET

'The Huffington Post' supera per primer cop 'The New York Times'

...i el David digital va vèncer Goliat

Sis anys justos és el que ha trigat The Huffington Post a destronar The New York Times com a mitjà digital més visitat. Però el seu model de diari encara és àmpliament criticat per la vella escola.

La Dama Grisa ha empal·lidit uns quants graus de cop. El seu màxim rival a la xarxa, The Huffington Post, li ha arrabassat el lideratge d'audiència, després d'uns quants anys de sentir-li l'alè a la nuca. No es tracta només d'una picabaralla entre dos mitjans massius: al darrere d'aquesta pugna, a bastament ampliada per totes dues capçaleres, hi ha el xoc entre dues maneres molt divergents d'entendre la comunicació al segle XXI.

Segons ComScore, The Huffington Post va aconseguir 35,6 milions d'usuaris únics mensuals al maig, mentre que The New York Times es va quedar en 33,6 milions. El tomb arriba tot just dos mesos després que el veterà diari comencés a cobrar als lectors que volen llegir més de 20 articles al mes.

La guerra dialèctica

A banda de la lluita per les audiències, el New York Times i el Huffington han mantingut també un intercanvi de desqualificacions que han sacsejat el panorama editorial, amb els dos mascarons de proa de cada grup –Bill Keller i Arianna Huffington– com a protagonistes.

El foc el va obrir Keller, amb una columna en què acusava Huffington d'haver-li robat una idea en una conferència, cosa que comparava amb el que fa el jove diari digital, especialista a xuclar notícies d'altres mitjans: "Ha descobert que si ajuntes xafarderies de famosos, vídeos de gatets adorables, blogaires que treballen de franc i articles d'altres publicacions, les poses a la teva web i hi afegeixes un toc esquerranós, et vindran milions de persones".

Huffington responia demostrant que la idea pretesament robada –sobre convergència de mitjans– ja l'havia expressada anteriorment i que, en tot cas, al seu mitjà hi treballaven 148 periodistes "de la vella escola" i burxava en el fet que alguns d'ells havien marxat del mateix Times. "Keller obre el seu article donant-se copets a l'esquena per felicitar-se amb tanta força que em sorprèn que no s'hagi trencat una costella –publicava al seu blog–, però el seu atac és inconsistent i risible".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT