Publicitat
Publicitat

D'un conglomerat de canals locals a televisió nacional

Canal Català esdevindrà una televisió nacional gràcies a un acord amb el Grupo Godó per llogar la llicència de 105 TV, un canal que mai no ha deixat de funcionar en fase de proves. Tot i que cap de les parts implicades ha desvelat el cost del traspàs del senyal, aquest és superior al milió d'euros, segons fonts consultades.

Només falta l'autorització del CAC perquè es formalitzi l'operació i Canal Català ocupi el senyal de 105 TV. No obstant això, amb l'aprovació de la llei de l'audiovisual espanyola l'any passat, que permet aquest tipus d'operacions, no hi ha cap impediment formal perquè es porti a terme. L'aval del CAC es farà efectiu la primera quinzena de març i, en aproximadament un mes, Canal Català podrà emetre. Un cop arribi a tot el territori, la seva producció pròpia es concentrarà a partir de les 17.00 hores, explica Nicola Pedrazzoli. A part dels ja esmentats, el grup prepara nous programes.

Amb un total de 13 concessions, Canal Català va ser una de les grans triomfadores del concurs convocat per la Generalitat el 2006 per adjudicar llicències de la TDT local privada. En realitat, el grup és fruit de la suma de diverses televisions locals. Els estudis centrals són a Sant Just Desvern i estan dedicats a produir el tronc de la programació comuna, que els canals associats emeten de manera sindicada.

No obstant això, la crisi publicitària ha estat implacable per a les televisions de proximitat. És per això que Canal Català ara concentrarà els esforços en l'expansió a tot el país a través de la llicència de 105 TV, que abastarà tot el territori. Tot i que en l'actualitat ja arriba a bona part de Catalunya, la televisió encara té buits importants com el Baix Llobregat, l'Empordà o la majoria de comarques de la demarcació de Lleida i Tarragona. Els seus responsables creuen que hi ha espai per a una televisió amb una proposta dirigida específicament a un públic independentista. Ni TV3 ni 8TV, la privada del Grupo Godó, cobreixen aquest nínxol de mercat.

En el cas de Godó, rendibilitza d'aquesta manera una de les seves quatre llicències de TDT. La companyia està centrada en 8TV, que encara resulta deficitària. Godó ja ha actuat de manera similar amb els dos canals de TDT. Estil 9 és una subcontractació a l'empresa New Millennium Market, que resol tota la graella amb autonomia i en recapta la publicitat a canvi del pagament d'un cànon. L'altre canal és Barça TV, gestionat pel Futbol Club Barcelona sota la fórmula de relloguer.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT