Publicitat
Publicitat

Eines per a viatgers 2.0

Viatjar en avió no és un plaer, sinó un tràngol sovint inevitable. La xarxa ofereix serveis que poden fer una mica menys incòmoda l'experiència

Els viatges, siguin de feina o turístics, van ser una de les primeres activitats que es van beneficiar de la popularització d'internet. Les vendes de passatges i nits d'hotel encara són una part molt considerable del volum total de comerç electrònic per a particulars. Però l'ús de la xarxa no s'acaba un cop feta la reserva. Hi ha webs de recomanacions d'hotels com TripAdvisor (http://tripadvisor.com), si bé els comentaris sovint són esbiaixats i tenen el problema de no poder filtrar-los pel país de procedència, i s'ha de tenir en compte que les expectatives d'un turista nord-americà poden ser molt diferents de les d'un català.

Més pràctics són els serveis de planificació de viatges, cada vegada més a cavall entre l'agenda i la xarxa social. Un dels més útils és TripIt (http://tripit.com), que fa un itinerari amb totes les dades que podem necessitar durant el viatge: localitzadors de reserva, números i horaris de vol, terminals d'aeroport, enllaços entre vols, dades d'allotjament. Un cop indicat el nom de l'hotel, fins i tot calcula a quina hora hi arribarem el primer dia i a quina hora haurem de marxar de tornada cap a l'aeroport.

Les dades es poden introduir manualment, però també li podem reenviar per correu electrònic el missatge de confirmació de reserva que rebem després de comprar el bitllet. TripIt n'extreu automàticament les dades dels vols i crea un nou trajecte que es pot sincronitzar amb l'agenda de l'ordinador, tenint en compte les possibles diferències de zones horàries.

Ens podem endur la informació de TripIt a la butxaca, perquè disposa d'aplicacions per a mòbils Android, BlackBerry i iPhone. És gratuït, però té una versió de pagament (49 dòlars l'any) que va notificant la situació del viatger als que s'han quedat a casa, l'avisa al mòbil en cas de canvis en els vols, proposa vols alternatius i permet portar el control dels punts de les targetes de fidelització de línies aèries i cadenes d'hotels per evitar que caduquin.

Una alternativa a TripIt és Dopplr (http://dopplr.com), més orientat a preparar les activitats que farem al lloc de destinació mitjançant recomanacions d'hotels i restaurants per part de gent, coneguda o no, que ja hi ha estat. Tot i això, durant el viatge no és tan útil com TripIt, i a més no disposa d'aplicacions per al mòbil, cosa sorprenent si es considera que el servei és propietat de Nokia.

Abans de facturar

Com més llarg sigui el trajecte en avió, més crític resulta triar bé el seient per tenir el viatge menys incòmode possible. Més enllà de les recomanacions genèriques sobre la conveniència de seure a les fileres de les sortides d'emergència o no fer-ho a les del final de la cabina, les places òptimes varien en cada model d'avió, i fins i tot en cada companyia.

Per sort, hi ha un parell de pàgines web que acumulen l'experiència de passatgers anteriors i faciliten la tria de seient a l'hora de facturar, indicant amb un codi de colors el grau de comoditat de cada plaça de l'avió, segons criteris com l'espai disponible per estirar les cames o guardar l'equipatge, el trànsit de passatgers o tripulació –més freqüent a prop de la cuina o del lavabo– i la proximitat als seients on acostumen a seure famílies amb criatures. També s'indica si disposen d'endolls o altres tipus de connexions.

A SeatGuru (http://seatguru.com) es pot consultar la disposició interna de 700 variants d'avió d'un centenar de companyies, però cal saber en quin model ens tocarà volar. En canvi, SeatExpert (http://seatexpert.com) coneix la meitat de plànols que SeatGuru, però si hi indiquem el número i la data del nostre vol ja ens ensenya els seients de l'avió amb què volarem. Les dues pàgines tenen versió per a telèfon mòbil, per si hem de decidir-ho al mateix aeroport.

A bord de l'avió

L'altre inconvenient de viatjar en avió acostuma a ser el menjar, si més no en els vols que encara en donen. Si us voleu fer una idea del menú que us espera o entretenir-vos durant el viatge deixant constància gràfica del que us ha tocat, podeu visitar AirlineMeals (http://airlinemeals.net), una web que recull més de 20.000 fotografies comentades de les safates de càtering de gairebé 600 companyies aèries, aportades pels mateixos passatgers. Es poden consultar per companyia, data i classe (no serveixen el mateix en turista que en business o en primera) i també hi ha apartats curiosos amb imatges del que mengen les tripulacions i del que ofereixen les sales VIP de diversos aeroports.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT