Publicitat
Publicitat

Espectadors contents a la força

Xavier Graset demanava dimarts als oients de L'oracle a Catalunya Ràdio si l'ocasió fa el lladre. Ell es referia al cas Palau, però jo vaig pensar de seguida en les descàrregues digitals de música i cinema. Segons Daniel Ek, de Spotify, la majoria dels 500 milions de persones que escolten música a la xarxa ho fan il·legalment. D'altra banda, Spotify ja és la segona font d'ingressos de les discogràfiques, però no és tan clar que els músics en treguin gran cosa.

Als anys 70 i 80, els artistes més populars perdien diners amb les gires, però ho compensaven amb les vendes del disc que promocionaven. Com que ara ja no hi poden comptar, ja fa temps que la música en directe és una indústria de muntatges elaborats, que es puguin portar pel món cobrant entrades molt cares al nombre d'espectadors més gran possible. Els grans noms de la música cedeixen la gestió de la seva marca a corporacions com Live Nation, que s'encarreguen de tots els aspectes, des dels recintes fins al marxandatge.

Ticketmaster, la divisió de Live Nation que gestiona la venda de localitats, és la tercera empresa de comerç electrònic més gran dels EUA. La seva filial espanyola, que va absorbir el TickTackTicket del BBVA l'any 2006 i el ServiTicket de La Caixa aquest any, ven les entrades per a la majoria dels grans espectacles de rock, inclòs el concert de Bruce Springsteen a Barcelona. El sistema es va col·lapsar durant les primeres hores de dimarts, tal com fa des del 2002 en aquestes ocasions. El responsable de Ticketmaster diu que augmentar la seva capacitat per atendre els pics de demanda els costaria molts diners. Potser si tinguessin competència haurien dedicat a millorar la satisfacció dels compradors una part dels 400.000 euros (8 per cadascuna de les 50.000 entrades) que ingressaran per la seva gestió de la visita del Boss.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT