'FALSHBACK' ÉS EL NOM DEL NOU PROGRAMA
Mèdia 09/02/2011

Esprémer encara més els famosos

El canal estrena un programa del cor amb un nou format: un grup d'actors recreen moments de la vida dels famosos. És l'enèsim intent de les cadenes de televisió de treure suc de les estrelles que alimenten.

Laia Altarriba
2 min
'Sálvame' és el programa del cor amb més audiència.

Barcelona.Antena 3 inventa un nou format per esprémer encara més les vides dels famosos que acostumen a passejar-se pels platós d'alguns programes de safareig dels canals de televisió espanyols.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

"Saps el que va passar, però ara ho veuràs per primera vegada". Aquest és el reclam amb què presenten el nou programa, Flashback , que es va estrenar ahir a la nit. Anuncien que s'emetrà setmanalment, cada dimarts. La innovació és que uns actors recreen situacions que van protagonitzar en el passat alguns d'aquests famosos de capçalera. La raó de buscar actors és que volen reproduir i debatre sobre moments dels quals no hi ha escenes gravades. Ahir a la nit el programa arrencava amb reconstruccions protagonitzades per diverses parelles i el moment en què es van enamorar. Com va sorgir l'amor entre Jesulín de Ubrique i María José Campanario? Com eren les relacions secretes entre Julián Muñoz i Isabel Pantoja abans que fessin pública la seva relació?

A qui pot interessar la dramatització del primer petó entre el torero i la que es convertiria en la seva esposa? O veure com devien flirtejar l'exalcalde de Marbella i la cantant? Doncs possiblement als prop de dos milions de persones que segueixen a l'Estat el Sálvame , que emet Telecinco cada tarda i que és el programa líder entre els que fan safareig sobre les relacions entre famosos. És a dir, el 15,1% de l'audiència que en aquell moment mira la televisió. El percentatge és una mica inferior a Catalunya, però tampoc gaire: el 12,6% de share .

Sálvame , que presenta el polèmic Jorge Javier Vázquez, s'ha convertit en l'emblema dels programes del cor, però no és l'únic. Els divendres la mateixa cadena el situa a la nit en versió Sálvame de luxe . En aquesta franja i el mateix dia competeix amb l'equivalent d'Antena 3, DEC , amb Jaime Cantizano al capdavant, que es queda amb un 10,2% de l'audiència a l'Estat contra el 17,1% que aconsegueix el de Telecinco. I per als dissabtes Telecinco torna a la càrrega amb un altre programa híbrid entre el que són estrictament temes del cor i l'entreteniment: és La Noria , que dirigeix Jordi González i que té una mitjana de seguidors del 14,4%, que en el cas de Catalunya baixa a l'11,9%. La 1 també aposta per les xafarderies, però ho fa de manera reportatjada als programes Corazón i Gente , i les barreja amb temes socials.

Així doncs, hi ha públic per a Flashback . Però juga en un horari complicat: s'emet, de moment, a partir de mitjanit. L'espai que el precedia, Deberías saber de mi , també era del cor i es va quedar en tres lliuraments amb un 8,7% de l'audiència estatal de mitjana (757.000 espectadors). Tenia un format més clàssic amb reportatges biogràfics d'alguna celebritat.

Davant de la incògnita de l'acollida que tindrà entre els espectadors, la productora Pulso TV, responsable de Flashback , de moment només n'ha gravat quatre i en funció de la resposta del públic Antena 3 decidirà si n'encarrega més.

Per als propers dies prometen la dramatització del casament en la intimitat entre Julio Iglesias amb Miranda l'agost passat i les picabaralles judicials per l'herència de Rocío Durcal entre l'exmarit i els fills.

stats