Estrella Damm i Barça, de l'Àfrica a París: 9 anys d'una simbiosi en 9 anuncis
L'espot estrenat aquest dilluns a la nit, 'Es poden imitar els valors del Barça?', fet a París, és el novè d'una sèrie que va començar el 2004 amb 'Amigo, amigo', amb l'Àfrica com a escenari
BarcelonaEl més famós és, segurament, el del tovalló de Messi, però la història dels anuncis que han reforçat la simbiosi entre Estrella Damm i el Barça, patrocinador i patrocinat, té un principi clar l'any 2004, amb aquell africà cridant "amigo, amigo" a un turistaamigo, amigo que porta una samarreta d'Estrella Damm: ell creu que aquelles paraules signifiquen Futbol Club Barcelona per culpa d'un pòster que té penjat a casa.
L'estil ha anat evolucionat, però les històries sempre parteixen de la idea de la transcendència dels valors del Barça, el més que un club, que arriba arreu del món i que, en els últims anys, ha portat a tota la filosofia d'autoestima que ha anat impregnant els anuncis a mesura que l'equip de Guardiola acumulava títols.
El recull complet dels vídeos és:
- 2004: Amigo, amigo
- 2005: 'La mà del Barça'
- 2006: Culers i Estrella Damm a Cuba
- 2007: Estrella Damm escurça la distància entre Xangai i el Camp Nou
- 2008: Benvinguda a 'monsieur' Henry
- 2009: El tovalló de Messi
- 2010: La feina ben feta és el secret
- 2011: Què tenim?
- 2012: Es poden imitar els valors del Barça?