Mèdia 05/11/2015

Expedient a Mediaset per anunciar begudes alcohòliques

A.c.r.
1 min
Paolo Vasile és el conseller delegat del grup Mediaset.

BarcelonaLa Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha obert un nou expedient al grup Mediaset per motius relacionats amb l’emissió de publicitat, si bé en aquest cas no es tracta d’un excés d’anuncis sinó dels seus continguts. L’organisme va anunciar ahir que investigarà el grup dirigit per Paolo Vasile per haver emès, durant els mesos de juliol i agost, “publicitat de begudes alcohòliques de graduació inferior a 20 graus en horari protegit”.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La llei de la comunicació audiovisual prohibeix explícitament que s’anunciïn per televisió begudes amb una graduació alcohòlica superior als 20 graus, i per a la resta limita l’emissió entre les 20.30 i les 6.00. Segons la CNMC, però, Telecinco, Cuatro, FDF, Divinity i Energy -és a dir, tots els canals del grup Mediaset, amb l’única excepció de l’infantil Boing- van incomplir aquesta norma durant l’estiu. Per aquest motiu, la Comissió ha decidit incoar un expedient que podria desembocar, d’aquí sis mesos, en una sanció d’entre 100.001 i 500.000 euros per una infracció greu. El grup disposa ara d’un termini de 15 dies per presentar al·legacions.

Des que va començar l’any, Mediaset ja ha hagut de fer front a tres multes, per un valor total de més de 800.000 euros, per faltes relacionades amb l’emissió de publicitat. El mateix organisme també li ha imposat recentment sancions per altres motius, entre les quals destaca una de tres milions d’euros per incomplir algunes de les condicions de la fusió amb Cuatro.

stats