Publicitat
Publicitat

ELS 'MONTY PYTHON' ESPANYOLS

Joaquín Reyes treu llibre, renova per dues temporades i farà una pel·lícula

Explosió Coconut

Quan Joaquín Reyes va enterrar els esquetxos per una sitcom , molts seguidors van posar al crit al cel. Però l'allau de projectes que té en cartera ha acabat avalant el gir d'aquest autor/actor multidisciplinar.

Les retallades en l'àmbit de la cultura no afectaran el Museo Coconut , la sèrie capitanejada per Joaquín Reyes, que ha aconseguit renovar per dues temporades més. Aquesta sitcom , ambientada en un museu d'art contemporani, és només la punta de l'iceberg de l'univers creatiu d'aquest còmic i la seva troupe habitual d'actors: a banda de la sèrie, acaba d'aparèixer un llibre de tires còmiques protagonitzades per famosos, mantenen la seva activitat com a monologuistes i, segons han revelat, tenen la idea de fer el salt a la gran pantalla.

El projecte cinematogràfic encara no té títol, però Reyes ha confirmat que el dirigirà Ernesto Sevilla, còmplice habitual i actor de personatges com Marcial -també conegut com el Gañán- o Zeus, el fill pijo de la directora del Museu Coconut. L'equip artístic serà, doncs, el que l'ha acompanyat des dels temps dels programes La hora chanante i Muchachada nui i que, a banda de Sevilla, té també Carlos Areces, Julián Lopez i Raúl Cimas com a noms destacats.

Un èxit (menor) d'audiència

Museo Coconut té una audiència més incondicional que nombrosa. Quan es va estrenar, l'1 de novembre passat, va arreplegar gairebé un milió d'espectadors en el que va ser el debut més important d'un programa en una de les cadenes secundàries (Neox, que penja d'Antena 3). La mitjana de la primera temporada, de 13 episodis i emesa els dilluns a la nit, va ser de 494.000 espectadors i un share del 2,4%, lleugerament per sobre de la mitjana de la cadena. A Catalunya, la mitjana de seguidors ha estat de 106.000. Tot i ser xifres modestes, es considera una sèrie influent, que té sempre una "segona vida" gràcies a les freqüents reemissions i els capítols penjats íntegres a internet: part de la seva fama li ha arribat gràcies a haver popularitzat alguns termes típics de la Castella-la Manxa més rural com a cascoporro , tollina o regomeyo (molt, bufetada i gana, respectivament).

La segona temporada de Museo Coconut encara no té data d'estrena, però Antena 3 dóna per fet que serà durant el primer semestre d'aquest 2011.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT