Internet
Mèdia 18/06/2012

Facebook pagarà 10 milions de dòlars per tancar una demanda sobre privacitat

Cinc usuaris de la xarxa social van presentar la denúncia a Califòrnia

Mireia Ayguadé
1 min

BarcelonaFacebook donarà 10 milions de dòlars a la caritat per poder tancar una demanda que acusava l'empresa de violar els drets dels usuaris. Cinc usuaris van presentar uns documents que culpaven la xarxa social d'utilitzar els seus noms, fotografies i gustos en les anomenades “històries patrocinades” (anuncis que apareixen amb el nom i la foto de perfils d'amics) sense pagar-los ni informar-los de com sortir-ne. L'acord entre ambdues parts es va produir el mes passat però fins aquest cap de setmana no s'ha fet públic l'import. Facebook s'ha negat a pronunciar-se sobre l'afer.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Una “història patrocinada” és un anunci que apareix a un membre de Facebook i que generalment consisteix en un nom d'un amic, una fotografia de perfil i una demostració que a aquella persona li agrada l'anunciant. En principi, Facebook utilitza els perfils que han clicat “m'agrada” a les pàgines de les marques en qüestió.

Al judici, el director de Facebook, Mark Zuckerberg, va declarar que aquesta modalitat d'anuncis, en què es vincula un amic de l'usuari, és “la gallina dels ous d'or de la publicitat”. Sheryl Sandberg, directora d'operacions de Facebook, va argumentar que l'efectivitat d'una “història patrocinada” era el doble o el triple que la d'un anunci corrent.

La jutge del districte del nord de Califòrnia, Lucy Koh, va recordar que, gràcies als demandants, la regió ha reconegut un dret per protegir els noms i gustos en contra de les apropiacions d'altres per treure'n profit.

stats