Publicitat
Publicitat

BATALLA A LES XARXES SOCIALS

Mark Zuckerberg introdueix canvis que milloren la privacitat i la interacció

Facebook es torna a actualitzar

La presència de la xarxa social de Google ha fet despertar Facebook, que ha llançat diverses novetats seguint l'estela dels seus competidors. Avui se celebra el congrés F8, on es poden anunciar més canvis.

L'arribada de Google + ha reactivat Facebook, que davant la possibilitat de perdre la seva hegemonia a les xarxes socials, ha decidit entrar de ple en la batalla de les novetats. A qualsevol anunci de Google + -després de noranta dies de proves s'ha obert el servei i ara ja no es necessita invitació-, Mark Zuckerberg contraataca amb un paquet de millores pròpies i alienes. Avui a San Francisco, on Facebook celebra l'F8, se n'esperen més.

Més titulars i interacció
La xarxa ofereix un resum de les activitats dels contactes

La idea és donar més visibilitat a les actualitzacions dels contactes i organitzar-les segons la rellevància, així com evitar la navegació feixuga per totes les publicacions en ordre cronològic. També s'inclou ticker , una barra lateral ubicada damunt del xat que mostra en temps real totes les actualitzacions dels nostres contactes a la plataforma: comentaris, noves amistats i clics d'aprovació. Una funció que recorda irremeiablement el timeline de Twitter i ataca una de les febleses atribuïdes a la xarxa de Zuckerberg: la nul·la possibilitat d'interactuar amb els continguts a l'instant.

Subscripcions
La funcionalitat permetrà seguir personatges famosos

Un altra característica, molt popular a Twitter, que Facebook reutilitza ara són les subscripcions. La xarxa de microblogging permet seguir famosos amb facilitat, i això fa que sigui la xarxa preferida perquè els personatges s'apropin als seus fans. Ara Facebook permet als usuaris seguir personatges o perfils públics que no són amics, com artistes, famosos i entitats. A diferència d'una petició d'amistat no cal l'aprovació de qui seguim, però l'altre sí que pot seleccionar el tipus de contingut que vol compartir amb els seus seguidors.

La filosofia dels cercles
Llistes intel·ligents per classificar els amics

Aquí Facebook s'emmiralla en els cercles de Google +, que al mateix temps s'havia inspirat en la xarxa alternativa Diaspora. Ara Facebook classifica els contactes en diverses categories preestablertes d'acord amb les dades del perfil: universitat, lloc de treball i ciutat, per exemple. Això permet als usuaris poder compartir de manera selectiva continguts amb aquests grups o crear-ne de nous reescrits de manera manual. Això és més útil si molts contactes tenen un perfil incomplet i es queden fora dels grups (o cercles) predeterminats. La filosofia del filtratge, que millora la privacitat, és la mateixa que Google +: decidir amb qui compartim què.

Menys correus
La companyia enviarà un únic correu de resum al dia.

Una de les novetats que arriba a la bústia dels usuaris és un sistema per reduir el volum de correus. Facebook agruparà en un de sol totes les novetats amb un resum de totes les interaccions diàries del nostre compte: comentaris, invitacions i missatges.

Rumors musicals
Avui se celebra l'F8, en el qual s'anunciaran novetats

Un dels rumors més persistents és el llançament d'un servei musical, Facebook Music , amb el suport de Spotify, Rdio i MOG, que aniria més enllà de compartir cançons al mur. Segons els rumors els usuaris podrien conèixer les últimes escoltes i les nostres cançons preferides, així com el que estem escoltant.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT