MITJANS PÚBLICS
Mèdia 20/09/2012

Fèlix Riera: "Catalunya Ràdio és futur"

Equilibrat "Les estructures de Catalunya Ràdio i de Catalunya Informació són complementàries, tenen el mateix pes dins del grup i una voluntat comuna" Ambiciós "Hem de generar empatia i recuperar el lideratge entre els nostres oients"

Joan Callarissa
3 min
Riera afirma que presentar la temporada arreu del territori ha estat una bona idea.

En què consisteix la programació especial d'avui per celebrar els 20 anys de Catalunya Informació?

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Consisteix a celebrar l'aniversari amb els protagonistes de Catalunya Informació d'aquests 20 anys. Plantejaran de quina manera s'han situat en la cadena des de la seva carrera cultural, política o social. Catalunya Informació ha creat un mapa dens de personalitats que han fixat la consolidació de la ràdio tant dins com fora de Catalunya. Hi haurà peces que donen una visió dinàmica i coral de Catalunya Informació.

Quina importància té Catalunya Informació en el conjunt del grup?

Les estructures de Catalunya Informació i Catalunya Ràdio plegades han permès subratllar moltes notícies. Fa molta falta perquè Catalunya Ràdio és també una emissora d'informació i tenen una estratègia i voluntat comunes.

Llavors, a quina li tocarà rebre una possible nova tisorada?

Les tisores no són sobre la taula. Cal preservar el model malgrat l'entorn de crisi i fer-lo competitiu en els moments que vivim. Cal fixar bé el model per fer-lo de futur, fer-lo evolucionar.

¿I aquesta evolució passa per més eficiència del mitjà?

No, passa per racionalitzar el sistema comunicatiu dels mitjans de comunicació. No va només pel tema econòmic, és una qüestió de model.

Per tant, no ha de ser més eficient?

Sí, cal saber que fem un esforç d'estalvi. Si no féssim aquest esforç no oferiríem un bon servei públic.

Què li agradaria aportar a la ràdio?

Hi ha moments en què la persona pot determinar realment un model, però hi ha altres vegades en què el model el determina la història. Estem en un moment de crisi, de canvi i de nova orientació social i política... Hem d'aconseguir que Catalunya Ràdio pugui explicar tot el que està passant.

És a dir, ¿a vostè li tocarà suavitzar l'impacte de la història en l'estructura de la ràdio?

No, no, la història és la d'una Catalunya amb noves dinàmiques polítiques, de la qual nosaltres hem de ser protagonistes informatius. No hi ha un director que hagi d'aportar una mirada sobre això, sinó un director que ha d'acompanyar la ràdio a explicar tot això.

Ve, doncs, a parar algun cop?

No vinc a parar cops, vinc a ajudar a tirar endavant un projecte.

¿Treure iCat de les ones no l'acabarà d'enfonsar?

La programació d'iCat no desapareix, evoluciona i passa a ser multicanal. Calia fer-la sostenible i adaptar el projecte a l'evolució de les audiències.

La meva mare escoltava iCat i ara no ho podrà fer. No tothom té smartphone...

Hi ha una voluntat estalviadora en aquest procés. El convido a conèixer el projecte renovat a fons d'aquí 15 dies. No tanquem iCat fm.

Què no li agrada del que va trobar a Catalunya Ràdio quan va arribar?

Cal retrobar l'autoestima. Fem una ràdio molt bona. Jo no vinc del món de la ràdio. Anteriorment he coincidit amb persones que volien fer qualsevol cosa menys el que feien. Aquí la gent és malalta de ràdio i n'hem d'estar orgullosos. Vint anys de Catalunya Informació és una bona notícia per al país. Hem de recuperar el lideratge de l'empatia.

Però mentre recuperem l'empatia la competència erosiona...

Hem de ser una alternativa per als nostres oients. Ha d'haver-hi mitjans de referència públics i privats. Això és bàsic. Ens ajudem els uns als altres. Cadascú competeix en el seu àmbit. La nostra graella va en aquest sentit.

¿Es referma en l'aposta per la cultura per ser alternativa a les privades?

La cultura és el centre i no és la perifèria del que és comú en una societat. La gent a vegades ho oblida. Nosaltres la tenim dins dels programes i no aïllada només en un de concret.

Com valora l'inici de la temporada?

Estem molt contents. Al Facebook d' El club de la mitjanit hi participen un 82,1% dels que hi entren. Presentar la temporada pel territori s'ha valorat molt, crec.

Sabent què hi ha, ¿tornaria a acceptar el càrrec?

Hi ha una cosa que ens fa assumir reptes, que és no estar sol. Jo tinc un equip en la mateixa situació i compto amb la confiança de la CCMA. Catalunya Ràdio és futur.

¿No s'ha hagut de deixar cap idea al tinter, doncs?

Les limitacions sempre hi són. Som aquí per decidir. Ens hem d'adaptar. Estem fent les coses correctament.

stats