Mèdia 28/04/2015

Google invertirà 150 milions en mitjans europeus per tancar el conflicte amb els editors de diaris

L'acord, que hauria de posar punt final als enfrontaments per la 'taxa Google', servirà per promoure la innovació en l'àmbit digital

Ara/agències
2 min
Google no haurà d'esborrar dades del seu cercador

Barcelona/MadridGoogle i diversos editors de diaris europeus han arribat a un acord de col·laboració que pretén acabar amb l'enfrontament que el cercador i els mitjans de comunicació mantenien des de fa anys en diversos països del continent arran de l'anomenada 'taxa Google', un cànon que els editors reclamaven a l'empresa nord-americana com a compensació per l'ús dels seus continguts. L'acord, anomenat 'Digital News Initiative', inclou una inversió de 150 milions d'euros per part de Google que ha de servir per "donar suport a un ecosistema de notícies sostenible i promoure la innovació", una mesura similar a la que es va adoptar fa dos anys a França per resoldre el conflicte en aquell país.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En el cas espanyol, l'enfrontament entre Google i els diaris va portar a la clausura, el desembre passat, del servei Google News. Segons 'El País', aquest servei continuarà tancat malgrat l'assoliment d'aquest nou acord.

En una entrada al blog oficial de la companyia, el president de relacions estratègiques de Google a Europa, Carlo D'Asaro Biondo, ha indicat que la Digital News Initiative promourà "la innovació en el periodisme digital" a partir de "tres pilars": el desenvolupament de productes, el suport econòmic a la innovació i la formació i investigació. Per aconseguir-ho, el cercador destinarà 150 milions d'euros al fons durant els propers tres anys. Aquests diners es destinaran a projectes que "demostrin noves formes de pensar en la pràctica del periodisme digital" i podran ser sol·licitats tant per mitjans com per professionals. D'aquesta manera, diu d'Asaro, es vol establir un diàleg i col·laboració amb els editors de notícies.

Entre les empreses de comunicació que s'han unit a la Digital News Initiatives hi ha les espanyoles Prisa, Unidad Editorial, Vocento, Grupo Godó, Grupo 20 Minutos i El Confidencial. També en formen part els editors dels diaris 'The Financial Times', 'The Guardian', 'Les Échos', 'La Stampa' o 'Die Zeit', tot i que l'objectiu de Google és ampliar aquesta "col·laboració" també a altres mitjans.

L'anunci de l'acord ha arribat pocs dies després que la Comissió Europea amenacés Google amb una multa milionària per abús de posició dominant, però la companyia ha desvinculat els dos fets i assegura que fa mesos que negocia amb els editors per tancar aquest pacte.

stats