Publicitat
Publicitat

NOVES TECNOLOGIES

La nova fórmula potencia els continguts de Google+

Google penalitza els resultats de Twitter al seu cercador

A Twitter no li agraden els canvis que Google ha introduït al cercador, que personalitzarà els resultats amb informació de la xarxa social Google+. Els tuits rellevants seran més difícils de trobar, critiquen.

Google va anunciar dimarts canvis en el seu motor de cerca: integrarà la informació de la xarxa social Google+ als resultats amb el propòsit de personalitzar els continguts que trobi l'internauta. Les modificacions permeten a l'usuari que quan teclegi, per exemple, Nova York , obtingui els resultats de sempre i els rellevants de la seva xarxa de contactes a Google+, com ara fotos, posts i comentaris sobre la ciutat. Les crítiques no s'han fet esperar. El primer a manifestar-s'hi en contra ha estat Twitter, que creu que el canvi perjudica els consumidors i els que publiquen continguts fora de la xarxa social de Google. "Com s'ha anat comprovant, les notícies es coneixen primer a Twitter i per això els comptes de Twitter i els seus missatges són freqüentment els resultats de cerca més rellevants", va reivindicar. En un comunicat, els responsables de Twitter van declarar-se "preocupats" perquè a partir d'ara trobar "aquesta informació serà molt més difícil". Considera que el fet que els tuits siguin menys visibles "és dolent per a la gent, les editorials, les empreses de notícies i els usuaris de Twitter".

Google ha respost per partida doble. El president de la companyia, Eric Schmidt, ha estès la mà tant a Twitter com a Facebook per arribar a un acord. A través d'una entrevista a la web Marketing Lab, els va oferir que els seus continguts s'indexin al cercador igual que els de Google+. Quan li van preguntar sobre si està disposat a negociar amb les dues altres xarxes socials, va respondre amb rotunditat: "Per descomptat que ho faria". No va explicar, però, si va havia donat cap pista als seus competidors abans de llançar la polèmica actualització del cercador.

Google també va publicar una entrada a Google+: "Estem una mica sorpresos pels comentaris de Twitter sobre els canvis en les cerques, ja que a l'estiu van optar per no renovar el contracte amb nosaltres". Aquest acord oferia una actualització en temps real dels missatges de Twitter als resultats de cerca de Google, però va caducar al juliol, pocs dies després del llançament de Google+. "Hem seguit les instruccions de Twitter de configurar els motors de cerca per ignorar els vincles dels tuits que contenen informació sobre un tema determinat", va assegurar Google.

Monopoli de Google?

La topada entre els dos gegants d'internet es produeix en un moment en què Google afronta una investigació per suposades pràctiques de monopoli als EUA, acusat d'afavorir els seus serveis als resultats de la cerques. Al setembre Schmidt va negar en una audiència al Senat nord-americà que Google hagués trucat l'algoritme de cerca en benefici propi. Malgrat això, sí que va admetre que el cercador "alguna vegada" pot haver donat preferència als seus productes, però només perquè "sempre té en compte el que els internautes estan buscant en aquell moment".

De moment, Twitter ha preferit no entrar en aquesta guerra. Un portaveu de la companyia va declinar respondre a la pregunta sobre si pensa anar més enllà amb les seves queixes davant algun organisme regulador de la competència, segons Reuters. Twitter tracta d'evitar que els tuits perdin visibilitat a Google, que té el 65% de quota de mercat als cercadors dels EUA i el 90% a Europa.

Més continguts de